رئیس جهاد کشاورزی کرمانشاه در گفتگو با تابناک: 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: کشاورزان این استان برای کاهش خسارات احتمالی ناشی از خشکسالی محصولات پاییزه خود را بیمه کنند.
کد خبر: ۱۰۰۰۲۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵ 10 October 2021

کشاورزان کرمانشاهی هرچه سریع‌تر محصولات خود را بیمه کنند

نوربخش حاتمی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه با اشاره به کشت پاییزه در سال جاری اظهار کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده ۵٣٠ هزار هکتار از اراضی این استان زیر کشت پاییزه می‌رود، در صورت ادامه روند خشکسالی برنامه جدید کشت پاییزه به شهرستان‌های تابعه کرمانشاه ابلاغ می‌شود.

وی افزود: در برنامه مذکور تغییر تاریخ کشت، استفاده از بذرهای مقاوم با خشکسالی، تغذیه مناسب، محلول‌پاشی و آبیاری پس از کشت تعیین می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه بیان کرد: در فصل پاییز مبارزه با جوندگان انجام و از سموم پیش رویشی برای برخی از کشت‌های کلزا بر حسب نیاز استفاده و عملیات‌های زراعی همچون شخم عمیق یا سم‌پاشی پیش از کشت انجام می‌شود.

به گفته حاتمی کشاورزان و بهره‌برداران به ویژه کشاورزان دیم‌کار باید در مورد انتخاب بذر، تاریخ کشت و مصرف نهاده‌های کشاورزی با مراکز جهاد کشاورزی و دستگاه‌های مربوطه هماهنگ شده و حتما نسبت به بیمه محصولاتشان با تعرفه‌های جدید اقدام کنند.

وی افزود: تعرفه پرداختی بیمه محصولات کشاورزی تا سقف ٢ میلیون و ۵٠٠ هزار تومان برای هر هکتار و دارای سه تعرفه یک، ۱.۵ و ۲.۳ میلیون تومان بوده که کشاورزان بر حسب توان مالی یکی از این تعرفه‌ها را باید انتخاب کنند، تا در صورت بروز خشکسالی خسارت کمتری متحمل شوند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار