رئیس اتحادیه نانوایان استان کرمانشاه به دنبال گله‌مندی و سردرگمی برخی از همشهریان را رابطه با ساعت کار نانوایی‌ها، گفت: برای افزایش سهمیه نانوایی‌های آزادپز باید قانون اصلاح شود، سهمیه این نانوایی‌ها روزانه ۵ تا ۷ کیسه است.
کد خبر: ۱۰۰۱۴۲۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵ 14 October 2021

 

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از خبرگزاری فارس از کرمانشاه، به دنبال گله‌مندی و سردرگمی برخی از همشهریان در رابطه با ساعت کاری نانوایان که معمولا یک شیفت و تا ظهر‌ها کار می‌کنند، نانوایی‌های هم از کم بودن سهمیه آردشان و پایین بودن کیفیت آراد انتقاد دارند.

مدتی است، کم شدن ساعت کار برخی نانوایی‌ها به ویژه آزادپز‌ها در مناطقی از شهر کرمانشاه سبب شده شهروندان وقت بیشتری را صرف تهیه نان تلف کنند و در مواردی دست‌خالی به خانه برگردند.

رسول مرادی، یک فعال رسانه‌ای در کرمانشاه در رابطه با کاهش عرضه نان در برخی نانوایی‌ها، گفت: حدود ساعت یازده صبح برای خرید نان به یکی از نانوای‌های کرمانشاه مراجعه کردم و با وجود خلوت بودن صف، شاطر اعلام کرد که نان نیست و منتظر نمانید.

وی ادامه داد: این موضوع باعث شد به بسیاری از نانوایی‌های سطح شهر و در محله‌های مختلف مراجعه کنم و با پاسخ‌هایی مشابه نانوای نخست روبرو شوم، این در حالی‌ست که براساس قانون، ساعت کاری نانوای‌ها در ۶ ماهه دوم سال که بر سردر این واحد‌ها نصب شده تا ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه است.

مرادی افزود: وقتی علت را از کارکنان نانوایی‌ها پرسیدم هرکسی برای خود پاسخی به دلخواه خود می‌داد. یکی می‌گفت، همین که هست، دیگر جواب داد: ساعت کاری ما تا این اندازه است، واحدی دیگر خرابی دستگاه را بهانه می‌کرد و برخی واحد‌های دیگر اصلا پاسخگو نبودند. در این میان که بسیاری از شهروندان به مانند من سر در گم و بلاتکلیف بودند می‌گفتند بیشتر روز‌ها با این مشکل روبرو هستند.

در مقابل پای درد و دل نانوایی‌ها هم که می‌نشینی از اینکه قیمت نان افزایش پیدا نمی‌کند، دلسرد و گله‌مند هستند، می‌گویند درآمد و دستمزد‌ها نانواداران با گرانی‌های کمرشکن همخوانی ندارند، کیفیت آراد پایینه می‌خواهند نان با کیفیت پخت شود و...

نانوایی‌های آزادپز که به گفته خودشان سهمیه آردشان کم شده، می‌گویند: در صورت افزایش سهمیه می‌توانند ساعات بیشتری را به شهروندان ارائه خدمت کنند.

رئیس اتحادیه نانوایان استان کرمانشاه در این رابطه، سهمیه نانوایی‌های آزادپز روزانه ۵ تا ۷ کیسه عنوان کرد و گفت: براساس ساعت کار هر کیسه آراد یک ساعت برای پخت زمان می‌برد، به همین خاطر بعضی از نانوایی‌ها با کمبود سهمیه مواجه می‌شوند.

علیزاده افزود: برای افزایش سهمیه نانوایی‌ها باید قانون اصلاح شود.

وی تصریح کرد: استان کرمانشاه ۲ هزار و ۲۰۰ خبازی فعال دارد که یک‌هزار و ۶۰۰ خبازی یارانه دولتی می‌گیرند و مابقی آزادپز هستند و ۱۴ کارخانه آرد با تکنولوژی روز نیز آرد مورد نیاز استان را تأمین می‌کنند.

این در حالی‌ست، که مشکلات نانوایی‌ها به این مورد ختم نمی‌شود، پایین بودن کیفیت نان، کمبود سهمیه آرد و وجود مشکلات بهداشتی در میان ضعف نظارت از دیگر مشکلاتی است که در برخی نانوایی‌های سطح شهر دیده و شنیده می‌شود و شهروندان را برای تهیه نان خالی چالش‌های گسترده‌ای را برای شهروندان ایجاد کرده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار