مدیرکل بهزیستی کرمانشاه در گفتگو با تابناک مطرح کرد؛
مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: معابر و محیط‌های عمومی شهر باید برای افراد نابینا و کم‌بینا مناسب‌سازی شود.
کد خبر: ۱۰۰۱۶۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰ 15 October 2021

لزوم مناسب‌سازی معابر عمومی برای افراد نابینا و کم‌بینا

فرحناز محمدی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه  با اشاره به روز جهانی نابینایان مصادف با ۲۳ مهرماه ۱۴۰۰ اظهار کرد: استان کرمانشاه حدود ۶ هزار و ۳۰۰ نابینا و کم‌بینا داشته که ١٣ درصد کل معلولین هستند، خدمات ارائه شده به این افراد در راستای کاهش آمار این معلولیت شامل خدمات غربالگری بینایی کودکان سه تا ۶ سال است.

وی با اشاره به لزوم استقبال مردم از طرح غربالگری بینایی کودکان افزود: تشخیص به موقع مشکلات بینایی از پیشرفت آن جلوگیری می‌کند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: ارائه خدماتی همچون بریل آموزی، آموزش استفاده از خدمات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری گویا و سایر خدمات فرهنگی، هنری و ورزشی به نابینایان و کم‌بینایان ارائه می‌شود.

محمدی تصریح کرد: وسایل کمک توانبخشی همچون عصای سفید، ساعت گویا و برجسته نگار برای افرادی که کد معلولیت بینایی خفیف، متوسط، شدید یا خیلی شدید از بهزیستی دریافت کردند، ارائه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه یکی از مطالبات به حق نابینایان مناسب‌سازی محیط‌ها و معابر عمومی برای رفت و آمد آن‌ها است، افزود: توقع سازمان بهزیستی از دستگاه‌ها و نهادهای همکار این است که حداقل ساختمان‌های اداری و اماکنی که توسط شهرداری در شهر ایجاد شده و پیاده‌روها را برای عبور نابینایان و کم‌بینایان مناسب‌سازی کنند.

به گفته مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه کمک هزینه ادامه تحصیل در مقاطع دانشگاهی به نابینایان و کم‌بینایان پرداخت می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار