معاون بهداشت فنی استان کرمانشاه:
معاون بهداشت فنی استان کرمانشاه گفت: افراد ۱۲ تا ۱۸ ساله که برای تزریق واکسن مراجعه می‌کنند، خود نوع واکسن را انتخاب خواهند کرد.
کد خبر: ۱۰۰۱۸۹۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۸ 16 October 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از فارس، سارا شاه‌آبادی در خصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان، اظهار داشت: طبق آخرین برنامه رنگ‌بندی شهرستان‌ها از امروز ۲۴ مهرماه، ۵۰ درصد شهرستان‌های استان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

وی با بیان اینکه فعلا سه شهرستان پاوه، جوانرود و سرپل‌ذهاب در وضعیت قرمز هستند، ادامه داد: شهرستان‌های کرمانشاه، هرسین، سنقرو کلیایی، کنگاور، صحنه، اسلام‌آباد غرب و روانسر در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های قصرشیرین، ثلاث باباجانی، دالاهو و گیلانغرب در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

معاون بهداشت فنی استان کرمانشاه تصریح کرد: خوشبختانه آمار موارد بستری روبه کاهش است، اما همچنان بالغ بر ۸۰۰ نفر از هم‌استانی‌ها با علائم شدید و مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند.

وی خاطرنشان کرد: این وضعیت کاملا شکننده است و احتمال ورود به موج ششم با نادیده گرفتن پروتکل‌های بهداشتی و واکسیناسیون عمومی وجود دارد.

شاه‌آبادی با اهمیت واکسیناسیون گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ ساله‌ها، گفت: خوشبختانه واکسن «پاستوکووک» به استان رسیده و تزریق این نوع واکسن هم در استان برای نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ ساله آغاز شده است.

وی گفت: در حال حاضر در مراکز واکسیناسیون تجمیعی استان واکسن پاستوکووک و سینوفارم چینی برای تزریق نوبت اول این گروه هدف وجود دارد، بنابراین والدین و خود دانش‌آموزان می‌توانند، نوع واکسن تزریقی را انتخاب کنند.

شاه‌آبادی در پایان از والدین خواست، هر چه سریع‌تر برای تزریق واکسن به فرزندان خود مراجعه کنند، چون دو تا سه هفته بعد از تزریق نوبت دوم ایمنی در بدن ایجاد می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار