معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: دانش‌آموزانی که واکسن کرونا تزریق نکنند در هر هفته باید دو بار تست pcr با پرداخت هزینه انجام دهند.
کد خبر: ۱۰۰۱۹۰۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۰ 16 October 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از خبرگزاری فارس ،جلسه ویدئو کنفرانس معاون بهداشتی دانشگاه و معاون اجرایی، معاون فنی و مدیرگروه‌های معاونت بهداشتی با روسای شبکه‌ها صبح امروز برگزار شد.

ابراهیم شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، تصریح کرد: با توجه به ماهیت کرونا تجمعات، مسافرت ها، مراسم عزا و عروسی و عدم رعایت فاصله‌گذاری‌ها، عاملی برای شیوع بیشتر ویروس است. اما افزایش پوشش واکسیناسیون، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در کنترل بیماری بسیار تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: در بحث واکسیناسیون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه سرآمد بوده و رسیدن مجدد و حفظ این جایگاه نیازمند تلاش کادر بهداشت، مراقبین سلامت و بهورزان است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از مادران باردار، نوجوانان و جوانانخواست، برای تزریق واکسن کرونا به مراکز تجمیعی مراجعه کنند و واکسن خود را دریافت کنند، تا شاهد از دست دادن عزیزانمان بر اثر ابتلا به کرونا نباشیم.

وی تصریح کرد: تزریق هر دو نوبت واکسن کرونا را جدی بگیرید، افرادی که دوز اول را تزریق کرده‌اند برای تزریق دوز دوم در موعد مقرر به مراکز تجمیعی مراجعه کنند، زیرا تزریق یک دوز برای ایمنی‌زایی کافی نیست و ایمنی کامل نیازمند تزریق هر دو دوز است.

وی گفت: حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های آموزشی در مدارس منوط به تزریق واکسن است و دانش‌آموزانی که واکسن کرونا تزریق نکنند در هر هفته نیاز است دو بار تست pcr با پرداخت هزینه انجام دهد که این مساله هزینه زیادی بر دوش والدین گذاشته خواهد شد.

وی تصریح کرد: روسای شبکه‌های بهداشت شهرستان‌ها، واکسیناسیون روستایی را در اولویت کار قرار داده و نسبت به تزریق واکسن به صورت خانه به خانه هر چه سریع‌تر در روستا‌ها اقدام کنند.

شکیبا تصریح کرد: مراقبین سلامت نیز گروه سنی و جمعیت جوان را برای دریافت واکسن فراخوان کنند، نگرانی ما در معرض خطر بودن نوجوانان و جوانانی است که برای تزریق واکسن تعلل می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: افزایش پوشش واکسیناسیون زیر ۵۰ ساله‌ها باید در اسرع وقت انجام شود و مراقبین سلامت و بهورزان به صورت فعال فراخوان این گروه را جهت تزریق واکسن انجام دهند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار