مدیر مرکز خدمات سرمایه‌گذاری کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیر مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه گفت: پروژه فروآلیاژ شهرستان اسلام آبادغرب به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۱۰۰۲۱۶۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰ 17 October 2021

پروژه فروآلیاژ اسلام آبادغرب به زودی به بهره‌برداری می‌رسد

فرید خلیلی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: در ۲ سال گذشته سرمایه‌گذاران چینی روی ۲ پروژه کاشی و سرامیک و فروآلیاژ در استان کرمانشاه سرمایه‌گذاری کردند.

وی افزود: پروژه کاشی و سرامیک به دلیل شیوع ویروس کرونا و تهدیدهای ناشی از آن با خروج سرمایه‌گذاران چینی از استان کرمانشاه متوقف شد.

مدیر مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه با بیان اینکه این سرمایه‌گذاران تمایل کافی برای بازگشت و عملیاتی کردن مجدد پروژه خود داشتند، گفت: این امر تاکنون در عمل میسر نشده اما پروژه فروآلیاژ در شهرک صنعتی مرصاد اسلام آبادغرب به زودی وارد فاز بهره‌برداری می‌شود.

خلیلی ادامه داد: این پروژه در فاز نخست ١٠ میلیون یورو سرمایه به خود اختصاص داده و برای ٢١٠ نفر اشتغال ایجاد می‌کند، ایران به مواد تولیدی این شرکت نیازمند بوده و جزء صنایع و واحدهای وابسته به شرکت‌های ذوب آهن استان کرمانشاه محسوب و مانع از خروج ارز از کشور شده و در آینده نزدیک این پروژه در فازهای ٢ و ٣ عملیاتی می‌شود.

به گفته وی مذاکرات لازم برای انجام چندین پروژه دیگر در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی صورت گرفته که مجوز برخی از آن‌ها همچون تولید پنل‌های خورشیدی با مشارکت سرمایه‌گذاران آلمانی در استان کرمانشاه صادر و مکان‌یابی آن انجام شده و هم‌اکنون در مرحله اتمام زیر ساخت است.

مدیر مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه تصریح کرد: پروژه دیگر مربوط به فرآوری روده و احشا حیوانات بوده که با وجود تمایل جدی سرمایه‌گذار به این موضوع به دلیل ناهماهنگی که بین دستگاه‌ها و تعدادی از فعالین اقتصادی که به نوعی احساس به خطر افتادن منافع خود را داشتند، به نتیجه نرسیده اما سرمایه‌گذار هنوز پای کار است.

وی افزود: برگزاری بیش از ٢٠ جلسه و بازدید میدانی برای پروژه مذکور انجام شده و فرآوری حاصل از این پروژه ارزش افزوده برای استان کرمانشاه ایجاد می‌کند، اما سنگ‌اندازی‌ها باعث شده که تاکنون این پروژه به نتیجه نرسد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار