فرماندار کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
فرماندار کرمانشاه گفت: بیش از ۳۰۰ هزار نفر در حاشیه شهر کرمانشاه زندگی می‌کنند.
کد خبر: ۱۰۰۲۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰ 17 October 2021

بیش از ۳۰۰ هزار کرمانشاهی در حاشیه شهر زندگی می‌کنند

فضل‌الله رنجبر در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه با اشاره به نحوه خدمات‌رسانی و ساماندهی شهرک‌های حاشیه‌نشین شهر کرمانشاه اظهار کرد: خدمات‌رسانی به این شهرک‌ها جزء وظایف شهرداری بوده اما ساماندهی آن‌ها نیازمند اعتبارات زیادی است.

وی افزود: از نظر فعالیت‌های خدماتی، شهرداری‌ها و سایر شرکت‌های خدماتی همچون آب و فاضلاب موظف هستند به شهرک‌های حاشیه‌نشین خدمات‌رسانی کنند.

فرماندار کرمانشاه تصریح کرد: برای حل معضلات و انجام پروژه‌های عمرانی و خدماتی شهرک‌های حاشیه‌نشین به شکل ریشه‌ای و اساسی اعتبارات حوزه استانی پاسخگو نیست.

رنجبر افزود: در راستای کمک به مناطق حاشیه‌نشین باید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و مجمع نمایندگان استان کرمانشاه موضوع تعیین ردیف بودجه‌ای به صورت سالیانه را برای محلات حاشیه شهر کرمانشاه در نظر بگیرند، زیرا که حل مشکلات این مناطق نیازمند ردیف بودجه‌ای ملی است.

وی گفت: در شهرک‌هایی همچون کرناچی شهرداری اقدام به پارک‌سازی و آسفالت معابر کرده و در محله حاشیه‌نشین آقاجان ساماندهی معابر، احداث پله در معابر برای بهبود عبور و مرور و آسفالت تمام معابر توسط شهرداری و خدمات دیگری توسط اداره برق، شرکت آب و فاضلاب و برخی دستگاه‌های خدماتی انجام شده است.

فرماندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه اعتبارات فعلی پاسخگوی رفع مشکلات اساسی این شهرک‌ها نیست، افزود: جمعیت شهر کرمانشاه بیش از یک میلیون و ٣٠ هزار نفر و جمعیت ساکن در تمامی شهرک‌های حاشیه‌ای حدود ٣٠٠ الی ٣۵٠ هزار نفر است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار