در استان کرمانشاه ۳۵ شهرداری فعال وجود دارد که با روی کار آمدن شورا‌ی ششم، تاکنون برای ۹ شهر از شهر‌های استان، حکم شهردار صادر شده است.
کد خبر: ۱۰۰۳۰۵۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۵ 20 October 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، انتخاب شهرداران شهر‌های مختلف استان کرمانشاه در یک نگاهمدیرکل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری کرمانشاه گفت: برای ۳۱ شهر در استان، شهردار انتخاب شده، اما تاکنون حکم ۹ شهردار صادر شده و فرآیند صدور حکم ۱۸ شهردار دیگر در دست انجام است.
سلیم ساسانی با اشاره به انصراف یک شهردار منتخب گفت: سوابق اجرایی سه شهردار منتخب هم مورد توافق و تشخیص وزارت کشور قرار نگرفته است.
وی با اشاره به اینکه حکم شهرداران شهر‌های بیش از ۲۰۰ هزار نفر را وزارت کشور و حکم شهرداران شهر‌های کمتر از ۲۰۰ هزار نفر را استانداری‌ها امضاء و ابلاغ می‌کنند خاطرنشان کرد: درباره مهلت انتخاب شهرداران ابهام‌های قانونی وجود دارد به گونه‌ای که بر اساس ماده ۸۰ قانون تشکیلات، و وظایف شورا‌ها مهلت انتخاب شهردار بلافاصله پس از رسمیت یافتن کار شورا‌های شهر است، اما بر اساس ماده‌های دیگر از ۱۰ روز تا یک ماه مهلت تعیین شده و این در حالی است که این مهلت باتوجه به فرآیند‌های زمان بر انتخاب و استعلام‌های شهردار منتخب ناکافیست و سرپرست شهرداری تا سه ماه می‌تواند فعالیت کند.
سخنگوی شورای اسلامی شهر کرمانشاه هم با اشاره به محدودیت‌های پیش روی سرپرست شهرداری خاطرنشان کرد: تاخیر در انتخاب شهردار پیامد‌های منفی متعددی دارد.
حیدریان از انتخاب شهردار کرمانشاه تا یک ماه دیگر خبر داد و گفت: شورای شهر کرمانشاه در حال پیگیری برای انتخاب یک شهردار شایسته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار