مدیرکل حفاظت محیط زیست کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: کرمانشاهیان تلفات مشکوک و احتمالی حیات وحش را به دامپزشکی یا محیط زیست این استان اطلاع دهند.
کد خبر: ۱۰۰۳۰۶۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵ 20 October 2021

کرمانشاهیان تلفات مشکوک و احتمالی حیات وحش را اطلاع دهند

فریدون یاوری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه با اشاره به طاعون نشخوارکنندگان اظهار کرد: در روزهای اخیر در برخی از نقاط کشور گزارشاتی مبنی بر مشاهده طاعون نشخوارکنندگان واصل شده است.

وی افزود: مردم در صورت رویت هرگونه مرگ و میر در حیات وحش حتی در پرندگان حتماً به دامپزشکی یا محیط زیست استان کرمانشاه اطلاع دهند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: طبیعت‌گردان هنگام حضور در مراتع طبیعی و جنگل‌ها از روشن کردن آتش خودداری کنند، در صورت ضرورت برای روشن کردن آتش حتماً پیش از رها کردن آن از خاموش بودن آتش اطمینان حاصل کنند.

یاوری با اشاره به مناطق حفاظت شده و تحت مدیریت محیط زیست استان کرمانشاه تصریح کرد: تا اواخر سال ۹۹ کل مساحت مناطق تحت مدیریت مجیط زیست این استان ۱۶۱ هزار هکتار حدود ۶.۷ درصد عرصه‌های استان کرمانشاه بوده که با پیگیری‌های انجام شده منطقه امروله و دالاخانی در شهرستان‌های صحنه و سنقر و کلیایی به منطقه حفاظت شده و قراویز در سرپل ذهاب و زلزله‌زرد در گیلانغرب به پناهگاه حیات وحش ارتقا پیدا کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر مجموع عرصه‌های تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه ۲۳۸ هزار هکتار یعنی بیش از ۹ درصد عرصه‌های این استان بوده که به میانگین کشوری نزدیک شده است.

به گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه بر اساس تخریب‌های محیط زیست به دلیل رشد شتابزده و توسعه صنعتی و کشاورزی عرصه‌های طبیعی به خطر افتاده و ارتقاء سطح مناطق در دستور کار شورای عالی محیط زیست قرار گرفت.

وی با اشاره به اهمیت مناطق حفاظت شده و پناهگاه‌های حیات وحش افزود: گونه‌های خاص گیاهی و جانوری در این مناطق وجود داشته که بانک‌های ژنی طبیعی بوده و از نظر آموزه‌های دینی و برای بهره‌برداری‌های اقتصادی، پزشکی، گردشگری، پژوهشی و آموزشی باید از آن‌ها مراقبت کرد.

یاوری تصریح کرد: مناطق تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه شامل امروله و دالاخانی در حوزه شهرستان‌های صحنه و سنقر و کلیایی، قراویز در سرپل ذهاب، زلزله‌زرد در گیلانغرب، منطقه حفاظت شده و پناهگاه حیات وحش بیستون در شهرستان کرمانشاه، بوزین و مرخیل در پاوه و اورامانات و قلاجه در اسلام آبادغرب و گیلانغرب است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار