مدیرکل ورزش و جوانان استان:
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه میزان سرانه فضای ورزشی استان را بالاتر از میانگین کشوری اعلام کرد.
کد خبر: ۱۰۰۳۰۷۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰ 20 October 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، صابر رحیمی به مناسبت هفته تربیت بدنی با اشاره به رشد قابل توجه سرانه فضای ورزشی استان در چند سال اخیر، اظهار کرد: درحال حاضر میانگین سرانه فضای ورزشی در کرمانشاه به حدود یک و نیم متر رسیده، درحالیکه میانگین کشوری آن حدود یک متر است.

وی افزود: میزان سرانه فضای ورزشی تحت نظر اداره کل ورزش و جوانان استان نیز در بخش روباز حدود ۸۱ صدم متر و در بخش سرپوشیده حدود یازده صدم متر است که جمعا به حدود ۹۲ صدم متر می‌رسد.

مدیرکل ورزش و جوانان کرمانشاه با بیان اینکه این آمار تاپایان امسال با افتتاح تعدادی پروژه ورزشی افزایش خواهد یافت، گفت: در حال حاضر تعداد زیادی پروژه ورزشی در سطح استان داریم که از این تعداد ۱۸ پروژه شاخص فعال هستند.

وی خاطرنشان کرد: پروژه سالن سقف بلند محله آقاجان کرمانشاه نیز با صرف اعتبار حدود یازده میلیارد تومان - چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات وزارت نفت و شش میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی - طی هشت ماه ساخته شد و در هفته تربیت بدنی به افتتاح خواهد رسید.

رحیمی اضافه کرد: درصوت تخصیص اعتبار تا پایان امسال شاهد افتتاح حداقل شش پروژه ورزشی در سطح شهر کرمانشاه خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه طی سال گذشته ۳۵ تیم در بخش آقایان و ۲۲ تیم در بخش خانم‌ها از استان کرمانشاه در رقابت‌های لیگی کشور حضور داشتند، گفت: همچنین در این مدت ۲۱۴ ورزشکار آقا و خانم به اردو‌های تیم ملی کشورمان در همه رده‌های سنی راه پیدا کردند که از این تعداد ۱۵۵ نفر به عضویت رسمی تیم‌های ملی درآمدند.

مدیرکل ورزش و جوان کرمانشاه اضافه کرد: سال ۱۳۹۹ در سه رشته کشتی فرنگی ناشنوایان، بسکتبال و سپک تاکرا میزبان اردو‌های تیم ملی بودیم و امسال نیز در تعدادی از رشته‌های دیگر میزبانی گرفتیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار