رئیس مرکز بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت:
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به نزدیکی فصل سرما و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها احتمال آغاز موج ششم شیوع کرونا در سراسر کشور وجود دارد.
کد خبر: ۱۰۰۳۰۸۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰ 20 October 2021

احتمال آغاز موج ششم کرونا در سراسر کشور وجود دارد

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، محمدمهدی گویا صبح امروز چهارشنبه ۲۸ مهرماه ۱۴۰۰ در جلسه ستاد کرونا اظهار کرد: ورود به موج ششم کرونا به دلایل مختلفی همچون نزدیکی به فصل سرما، بازگشایی مدارس و فراهم شدن شرایط برای تشکیل کلاس‌های دانشگاهی به صورت حضوری دور از انتظار نیست.

وی افزود: در چنین شرایطی عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم و عدم پوشش کامل واکسیناسیون احتمال آغاز موج ششم کرونا بسیار نزدیک بوده و برای بازگشایی مدارس دستورالعمل ویژه‌ای از سوی وزارت بهداشت و آموزش و پرورش تهیه شده که طبیعتا بازگشایی با شیوه جدید احتمال ابتلا را کاهش می‌دهد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به موضوع بازگشایی مدارس برای مقاطع ابتدایی گفت: در این مورد هنوز تصمیم نهایی اتخاذ نشده اما دانش‌آموزان ابتدایی همچنان برنامه واکسیناسیون ندارند و واکسن فعلا برای جمعیت بالایی ١٢ سال تزریق می‌شود.

وی ادامه داد: اگر چه در برخی کشورها فرایند واکسیناسیون برای افراد زیر ١٢ سال انجام شده اما بسیاری از کشورهای غنی از نظر ثروت هنوز به کودکان زیر ١٢ سال واکسن تزریق نکردند.

گویا با اشاره به وضعیت کرونایی استان کرمانشاه بیان کرد: موارد مرگ و میر در این استان کم بوده اما موارد بستری نسبتا افزایش پیدا کرده اگر چه موج پنجم شیوع کرونا در استان کرمانشاه به دلیل اینکه نسبت به سایر استان‌های کشور دیرتر آغاز شد، هنوز فروکش نکرده است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به صورت فردی و در اماکن عمومی بسیار ضروری است، این موضوع باید از طریق مدیران این مراکز پیگیری شده در غیر این صورت بیماری کرونا با واکسیناسیون کنترل نمی‌شود.

گویا تاکید کرد: واکسیناسیون علیه ویروس کرونا خطر ابتلا، بستری و مرگ و میر بر اثر این بیماری را به شدت کاهش داده و ممکن است تنها تعداد کمی از افرادی که واکسینه شدند به بیماری مبتلا شوند، امکان بستری یا مرگ بر اثر بیماری کرونا در افراد واکسینه شده بسیار پایین است.

وی از والدین خواست تا نسبت به واکسیناسیون فرزندانشان اقدام کرده تا شرایط برای مدیریت بیماری هموار شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار