امام جمعه دالاهو در گفتگو با تابناک:
امام جمعه دالاهو گفت: رشد و بالندگی کشور با امنیت و وحدت به دست می‌آید.
کد خبر: ۱۰۰۳۲۵۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰ 21 October 2021

رشد و بالندگی کشور با امنیت و وحدت به دست می‌آید

حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی ساداتی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه با گرامیداشت هفته وحدت اظهار کرد: دین اسلام و آموزه‌های پیامبر اکرم (ص) مردم را به وحدت دعوت کرده اما برخی‌ها به دنبال خلاف این موضوع هستند.

وی افزود: پیامبر اکرم (ص) از ابتدای نبوت خود به دنبال نقاط اشتراک حتی با مخالفین خود بوده است.

امام جمعه دالاهو با اشاره به حضور شیعیان، اهل حق و سنت در استان کرمانشاه و به ویژه این شهرستان گفت: با وجود برخی تفاوت‌ها میان این سه مذهب اما می‌توان از کرمانشاه به عنوان یک الگو از نظر وحدت مذاهب در کشور نام برد.

ساداتی افزود: بر اساس سخنان مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) کرمانشاه سینه ستبر و چهره زیبای ایران اسلامی بوده که در واقع سینه ستبر به منش‌های قهرمانی، پهلوانی و مردانگی مردم و چهره زیبا به وحدت کنونی میان مذاهب این استان اشاره دارد.

وی بیان کرد: بر اساس آیه مبارکه «واعتصموا بحبل‌الله جمیعا ولا تفرقوا» باید مسلمانان سیره پیامبر (ص) و اهل بیت ایشان و آموزه‌های اسلامی را الگوی خود قرار دهند، زیرا این افراد بهترین اسوه برای مردم هستند.

امام جمعه دالاهو با اشاره به روایتی از امام حسن عسگری (ع) گفت: این حضرت در حدیث «اوصیکم به شیعة بتقوالله» شیعیان را به ارتباط با اهل سنت، پرداخت حقوق، شرکت در مراسم تشییع جنازه، عیادت از بیماران و شرکت در نمازهای جماعت آن‌ها دعوت کرده و دلیل مبعث پیامبر را دعوت مردم به حسن خلق، ادای امانت و رعایت آداب اخلاقی دانسته است.

ساداتی افزود: در سال‌های گذشته با وجود تمام اقدامات دشمن مذاهب مختلف استان کرمانشاه و شهرستان دالاهو در کنار هم بوده و حسن جوار را به‌جای آوردند، حیات طیبه کشور امنیت اجتماعی بوده و رشد و بالندگی با امنیت و وحدت به دست می‌آید.

ساداتی تصریح کرد: با پیروی از خط ولایت و اسلام ناب که خط امامین انقلاب بوده و زحمات بزرگانی همچون آیت‌الله بروجردی و علمای دیگر تقریب مذاهب و وحدت آن پیگیری شده و روحانیت، ماموستاها و سادات اهل حق نقش بسزایی در ایجاد وحدت اجتماعی داشته و مردم را به حسن جوار، همسایه داری، گذشت، محبت و نوع دوستی دعوت می‌کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار