مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان کرمانشاه:
حجت الاسلام کلات پور گفت: مسابقات قرآنی مدهامتان را می‌توان یکی از برنامه‌های موفق کانون‌های فرهنگی هنری مساجد دانست که امسال در چهاردهمین دوره آن توانسته جایگاه خوبی در کشور به خود اختصاص دهد.
کد خبر: ۱۰۰۳۲۸۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۴ 21 October 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از شبستان، حجت الاسلام «افشین کلات پور» در مشهد در خصوص مسابقه قرآنی مدهامتان بیان کرد: مسابقات قرآنی مدهامتان را می‌توان یکی از برنامه‌های موفق کانون‌های فرهنگی هنری مساجد دانست که امسال در چهاردهمین دوره آن توانسته جایگاه خوبی در کشور به خود اختصاص دهد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه افزود: مسابقات قرآنی که توسط مجموعه‌های مختلف برگزار می‌شود، در قرآنی شدن فضای کشور بسیار موثر است و افراد زیادی را جذب قرآن کرده است.

 

وی با بیان اینکه این مسابقات موجب مراجعه انسان به قرآن و تفکر در آیات می‌شود و در نهایت با آن مانوس می‌شود؛ گفت: مسابقات قرآنی یک تداعی محفوظات برای قرآن آموزان است به ویژه مسابقه مدهامتان به دلیل اینکه در نسل دانش آموزی و برای جوانان و نوجوانان برگزار می‌شود، بسیار می‌تواند مفید واقع شود و دانش آموزان می‌توانند با مراجعه به قران و بعضی از مسائلی که مربوط به حفظ، قرائت ترتیل و .. است، یک بازخوانی داشته باشند.

 

حجت الاسلام کلات پور بیان کرد: متاسفانه مسائلی وجود دارد که معارض برخی از مسائل دینی و فرهنگی ما است لذا این مسابقات به ما این امکان را می‌دهد که بتوانیم به فطرت خود مراجعه داشته باشیم و جایزه این مسابقات مسائل فرع این مسابقات است.

 

وی با بیان اینکه تنها کتاب عالم منسوب به خدا قرآن کریم است و کتب دیگر فهوای این کلام خدا هستند ولو کتب مقدسی که در بین جوامع دیگر است؛ افزود: مسابقات مدهامتان توانسته در دوره‌هایی که برگزار شده افرادی را جذب کند و افرادی را با قرآن و کلام خدا مانوس کند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه گفت: وقتی توسط صدا و سیما، رسانه‌های فضای مجازی و مکتوب و سایت‌های خبری این مسابقات منعکس می‌شود یک بازخوانی صورت می‌گیرد و این می‌تواند تلنگر و یادآوری برای مومنین باشد که به فطرت خود برگردند ولو با دعا و این یک هشدار برای انسان است.

 

حجت الاسلام کلات پور بیان کرد: برگزاری برنامه‌ها و مسابقات قرآنی موجب بازگشت انسان به فطرت خود می‌شود و بازخوانی در وجود انسان می‌شود و این بازخوانی موجب بازنگری فطرت انسان در مشغله‌های روزمره می‌شود.

 

وی با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد علی رغم برخی مشکلات توانسته موفق عمل کند؛ افزود: هدف دستگاه‌های فرهنگی ما آشنا کردن مردم، نوجوانان و جوانان با اصل و فطرت و بازگشتن به خویشتن است، اما کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با نوآوری که ایجاد کرد، موجب شد افراد زیادی در این مسابقه شرکت کردند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه بیان کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از زمان شیوع کرونا برای حضور اعضای کانون در مسابقات قرآنی سایتی را راه اندازی کرد که متسابقین آثار خود را در این سایت بارگذاری کنند این نوآوری کانون موجب حضور بیشتر افراد در مسابقات شد.

 

وی با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با فعالیت‌های فرهنگی و هنری متنوع خود و با برگزاری این مسابقه قرآنی جایگاه خوبی در کشور پیدا کرده است و توانسته نوجوانان و جوانان زیادی را جذب خود کند؛ گفت: انتخاب اسم زیبا برای مسابقه یعنی «مدهامتان» خود برای افراد جذب کننده می‌باشد.


حجت الاسلام کلات پور در خصوص نقش کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در پیشبرد اهداف قرآنی جامعه گفت: بسیاری از نهاد‌های فرهنگی هم عرض هم هستند و یک بعدی کار می‌کنند، اما کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با توجه به تنوع کار‌هایی که در مسجد انجام می‌دهد مانند سرود تئاتر و ... می‌تواند از ظرفیت هنر برای جذب افراد به فرهنگ استفاده کند و یک بعدی نیست.

 

وی افزود: افراد زیادی به عشق هنر از جمله موسیقی، اردو‌ها و تئاتر جذب کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شده اند، اما این افراد با شرکت در کلاس‌های قرآنی و مفاهیم قرآنی جذب فرهنگ آن نیز شده اند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه گفت: کانون‌های مساجد در همه زمینه‌ها خدمت گذار دانش آموزان، نوجوانان و جوانان بوده است و در هر جایی که مسجد بوده ورود کرده است مخصوصا در روستاها؛ در کرمانشاه ۶۲ درصد کانون‌های استان روستایی است و این کانون‌ها توانسته اند بچه‌های آن روستا را در یک مکان امن زیر نظر مربی با برنامه دقیق از مرکز و یا بومی سازی شده آن‌ها را بیشتر از پیش با قرآن مانوس کند.

 

وی افزود: یقینا کانون‌های مساجد با گستره دامنه خود توانسته در این زمینه موفق عمل کند و الان بیش از ۲۵ هزار کانون در سراسر کشور با ۱۰۰ هزار جمعیت فعال هستند که یک ظرفیت بسیار عظیم برای کانون‌های مساجد مخصوصا با ایجاد سامانه بچه‌های مسجد و خبرگزاری شبستان مجسوب می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار