مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه:
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه، از بهره‌برداری پایانه حمل ونقل ریلی کالا‌های اساسی غرب کشور در این استان در آینده نزدیک خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۳۲۸۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶ 21 October 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از فارس، ماشااله ارویسی از حداث «پایانه حمل و نقل ریلی کالا‌های اساسی» غرب کشور در استان کرمانشاه خبر داد و اظهار داشت: حمل و نقل ریلی همواره یکی از بهترین روش‌های جابجایی کالا‌های اساسی از جمله گندم، برنج و آرد محسوب می‌شود و با پیوستن استان کرمانشاه به شبکه حمل و نقل ریلی کشور، حمل کالا‌های اساسی از این طریق در دستور کار مسؤولان کشوری و استانی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: استان کرمانشاه به عنوان یکی از قطب‌های تولید گندم در کشور با برنامه حمل ابلاغی از شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران، سالانه مکلف به حمل بیش از ۲۰۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز مصرف داخل استان به استان‌های مقصد از جمله تهران، البرز، استان‌های نوار شمالی کشور، اصفهان، یزد، سیستان و بلوچستان، بوشهر، قم و... است که این امر خود باعث تحمیل هزینه‌های گزاف حمل و نقل جاده‌ای بر دوش دولت شده که با احداث این پایانه حمل و نقل ریلی در شهرک صنعتی فرامان شهرستان کرمانشاه در بسیاری از هزینه‌ها، صرفه‌جویی قابل توجهی را شاهد خواهیم بود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به هم مرز بودن استان کرمانشاه با کشور عراق، افزود: این پایانه حمل و نقل ریلی می‌تواند نقش مهم و اساسی را در صادرات و واردات کالا‌های اساسی به‌ویژه در صادرات آرد به کشور عراق ایفا کند.

وی ظرفیت سیلو‌های این پایانه را ۵ هزار تن اعلام کرد و گفت: این پروژه در ۲ فاز اجرایی و با همکاری شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و بخش خصوصی به بهربرداری می‌رسد که فاز اول آن به ظرفیت یک‌هزار تن آماده بهره‌برداری است و در آینده نزدیک با حضور مسؤولان شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران و مسؤولین استانی افتتاح خواهد شد.

این مقام مسئول با اشاره به دیگر مزایای راه‌اندازی این پایانه حمل و نقل ترانزیتی از جمله امنیت بالا، کاهش مصرف انرژی، حفاظت از محیط زیست، امکان ترانزیت گسترده کالا بین ایران و عراق، امکان حمل کالا‌های اساسی از بندر به مقصد کرمانشاه و...، ابراز امیدواری کرد: به‌زودی شاهد توسعه این پایانه ریلی و کمک به شکوفایی هرچه بیشتر اقتصادی استان خواهیم بود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار