استاد حوزه و دانشگاه:
استاد حوزه و دانشگاه؛ وحدت را گوهری گران بها در همه زمان‌ها چه در زندگی فردی و چه در اجتماعی دانست و گفت: داشتن وحدت موجب پیشرفت، خوشبختی، نشاط جامعه و سربلندی ایران اسلامی در دنیا می‌شود.
کد خبر: ۱۰۰۳۳۰۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹ 21 October 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، حجت الاسلام سید «مرتضی کریمیان» با تبریک هفته وحدت و میلاد مسعود حضرت ختمی مرتبه پیامر اسلام حضرت محمد (ص) به همه مسلمانان جهان؛ به آیات قرآنی و احادیث پیغمبر (ص) نسبت به وحدت امت اسلامی اشاره کرد و تفرقه و نفاق را خجالت آور دانست و افزود: هرگاه هر کجای دنیا به هر عنوانی بشنویم مسلمانی، مسلمان دیگر را به جرم مسلمان بودن می‌کشد باید از پیامبر اکرم (ص) خجالت بکشیم.

او مذهب بزرگ شعیه و سنی را در جهان اسلام ۲ روح در یک بدن دانست و گفت: برادران مسلمان اهل تسنن تاج سر ما هستند و چه بسیار شنیدیم در اخبار برادر سنی یک بچه مسلمان شیعه را در جنگ، آتش سوزی و خطر نجات داده و برعکس در برخی از کشور‌ها یک مسلمان شیعه برادر مسلمان سنی خود را از خطری نجات داده است و این اصل مسلمانی و برادری و امت اسلامی است.

حجت الاسلام کریمیان در ادامه به کشتار مسلمان در میانمار و دیگر کشور‌ها اشاره کرد و گفت: دیدن این صحنه‌ها دل آدم را به درد می‌آورد.

وی همچنین با اشاره اهمیت و جایگاه بسیار رفیع وحدت در کشور بیان داشت: دیدم تفرقه چه به سر کشور سوریه و عراق آورد و دشمنان اسلام از تفرقه مذهبی در این کشور‌ها چه سوء استفاده‌هایی کردند.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه به فرمایش مقام معظم رهبری در باب وحدت اشاره کرد و اظهار کرد: تفرقه در جامعه اسلامی مانند بریدن قسمتی از گوشت بدن بسیار دردآور است.

حجت الاسلام کریمیان وحدت در جامعه ایرانی را موجب سربلندی نظام در دیدگاه سازمان ملل و اتحادیه عرب دانست و گفت: نام گذاری هفته وحدت توسط امام (راحل) یک افتخار بزرگ بود که باعث اتحاد و وحدت کشور شده است، اما دشمنان، چون از این موضوع ناراحت هستند به عنوان دیگر این هفته را صدا می‌زنند و این از سرگردانی و عجز و ناراحتی آن‌ها است.

مدیرکل رسیدگی به تخلفات اداری وزارت آموزش و پرورش در بخش دیگر از سخنان خود به اتحاد برادران شیعه و سنی در استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: ما در اینجا برخلاف کشور‌های دیگر بحث سنی و شیعه ندارم بلکه همه باهم در کنار هم و در همسایگی هم بدون کوچکترین تفاوتی زندگی می‌کنند و این باعث افتخار ما است.

حجت الاسلام کریمیان به منظور شرکت در دوره‌های آموزشی تخلفات اداری به استان کرمانشاه سفر کرده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار