مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه در گفتگو با تابناک خبر داد؛
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از فعالیت مدارس روستایی و عشایری این استان با جمعیتی کمتر از ۱۰ دانش‌آموز خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۳۳۳۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵ 21 October 2021

فعالیت مدارس روستایی و عشایری کرمانشاه با جمعیتی کمتر از ۱۰ دانش‌آموز

مجید یزدان‌پناه در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه با اشاره به آخرین وضعیت مدارس استان کرمانشاه اظهار کرد: مدارس روستایی و عشایری با جمعیتی کمتر از ۱۰ دانش‌آموز هم‌اکنون فعال بوده اما حضور دانش‌آموزان اجباری نیست‌.

وی افزود: حضور برخی دانش‌آموزان در این مدارس صرفا با رضایت والدین و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بوده و سایر دانش‌آموزان به صورت غیرحضوری از طریق شبکه دانش‌آموزی شاد آموزش‌های لازم را دریافت می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تصریح کرد: معلمان این استان از سوم مهرماه سال جاری در تمامی مدارس حضور پیدا کرده و از طریق فضای شاد آموزش‌های لازم را ارائه می‌دهند.

وی ادامه داد: طبق صحبت‌های سخنگوی وزارت آموزش و پرورش، مدارس با جمعیت کمتر از یک صد دانش‌آموز در سراسر کشور در حال بازگشایی بوده و دانش‌آموزان زیر ۱۲ سال می‌توانند در مدارس حضور پیدا کنند.

به گفته یزدان‌پناه حضور دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله در مدارس برای دانش‌آموزانی در اولویت است که دُز نخست واکسن کرونا را دریافت کرده باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تصریح کرد: تلاش‌ها برای بازگشایی مدارس با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بوده و یکم آبان ماه به عنوان تاریخ بازگشایی مدارس اعلام شده اما احتمال تغییر آن وجود دارد.

وی ادامه داد: در صورت حضور دانش‌آموزان در مدارس باید گروه بندی‌هایی توسط شورای مدرسه و انجمن و اولیا انجام شود.

به گفته یزدان‌پناه اگردانش‌آموزی دسترسی به تبلت یا شبکه آموزش شاد ندارد، می‌تواند ازطریق تلویزیون و شبکه آموزش پیگیر آموزش‌های لازم را گرفته یا در صورت عدم دسترسی به تلویزیون به طور مثال در مناطق مرزی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس حضور پیدا کند، معلمان در صورت حضور چهار الی پنج دانش‌آموز در کلاس آموزش‌های لازم را به صودت حضوری ارائه می‌دهند.

وی تاکید کرد: کلاس‌های درس از سوم مهرماه ۱۴۰۰ همچون سراسر کشور باز بوده و مشغول امر آموزش است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار