مدیر تعاون روستایی کرمانشاه:
مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه گفت: فعالیت‌های فناورانه و استارتاپ‌ها باید در شبکه تعاونی‌های روستایی این استان به‌کار گرفته شود.
کد خبر: ۱۰۰۳۳۶۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰ 21 October 2021

فعالیت‌های فناورانه باید در شبکه تعاونی‌های روستایی کرمانشاه به کار گرفته شود

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، ایرج صفایی مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه ظهر امروز پنج‌شنبه ۲۹ مهرماه ۱۴۰۰ با حضور در پارک علم و فناوری با سیامک آزادی رئیس این پارک دیدار و در مورد لزوم راه‌اندازی استارتاپ‌ها و فعالیت‌های فناورانه و نوآوری در شبکه تعاونی‌های روستایی استان کرمانشاه تبادل نظر کرد.

ایرج صفایی در این دیدار با اشاره به ظرفیت و پتانسیل تشکل‌های زیر پوشش تعاون روستایی و سیاست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران مبنی بر استفاده از فعالیت‌های نوآورانه و به‌کارگیری استارتاپ‌ها اظهار کرد: یکی از ظرفیت‌های مهم و استراتژیک در استان کرمانشاه جمعیت ۹۰۰ هزار نفری روستایی و جمعیت ۲۰۰ هزار نفری اعضای تشکل‌های تعاون روستایی این استان است.

وی به سایر ظرفیت‌های استان کرمانشاه اشاره کرد و افزود: صادرات محصولات کشاورزی و ایجاد بارانداز صادراتی در مرز پرویزخان و منطقه آزاد تجاری قصرشیرین، فعالیت‌های زنان روستایی در قالب شرکت‌های تعاونی زنان و وجود انبارهای چندمنظوره در شبکه تعاون روستایی از ظرفیت‌های مهم این شبکه مردم نهاد بوده که می‌تواند مد نظر پارک علم و فناوری استان کرمانشاه قرار گیرد.

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه با اشاره به گستردگی فعالیت‌های شبکه تعاون روستایی گفت: ابعاد فعالیت‌های تعاون روستایی در سطح روستاها شامل دامداری، کشاورزی، خرید و فروش محصولات، تولید و تامین نهاده‌های دامی و کشاورزی، نظام‌های بهره‌برداری و گردشگری بوده که می‌توان با به کارگیری استارتاپ‌ها و فعالیت‌های فناورانه نسبت به افزایش بهره‌وری و تحول اقتصادی در این تشکل‌ها اقدام کرد.

سیامک آزادی با اشاره به فرهنگ‌سازی استفاده از استارتاپ‌ها و فعالیت‌های فناورانه بیان کرد: یکی از اهداف این پارک علم و فناوری فرهنگ‌سازی در مورد ایجاد کسب و کارهای مستقل برای افراد جامعه بوده است.

وی خواستار معرفی ظرفیت‌ها، طرح‌ها، پروژه‌ها و ایده‌های فناورانه در تعاون روستایی استان کرمانشاه شد و افزود: در این راستا تفاهم‌نامه عملیاتی میان پارک علم و فناوری و تعاون روستایی استان کرمانشاه باید منعقد شود.

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه تصریح کرد: پارک علم و فناوری آماده هر گونه همکاری و حمایت از ایده‌های فناورانه در سطح روستاها با سازمان تعاون روستایی این استان است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار