معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: شیب کاهشی شیوع کرونا در این استان کند شده است.
کد خبر: ۱۰۰۳۸۷۴
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰ 24 October 2021

شیب کاهشی شیوع کرونا در کرمانشاه کند شده است

ابراهیم شکیبا در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: تاکنون مشاهداتی مبنی بر ورود استان کرمانشاه به پیک ششم کرونا مشاهده نشده اما روند کاهشی شیوع این ویروس در پیک پنجم ادامه دارد.

وی افزود: در پیک پنجم کرونا یک هزار و ۶۰۰ بیمار کرونایی در شبانه‌روز در بیمارستان‌های استان کرمانشاه بستری شده که هم‌اکنون این تعداد به حدود ۷۵۰ بیمار رسیده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: به دلیل عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، کاهش استفاده از ماسک، عادی انگاری نسبت به کرونا توسط مردم و افزایش مسافرت‌ها روند کاهشی ابتلا به کرونا کند شده و اگر این روند سرعت پیدا نکند، پیک‌های کوچک کرونا در این استان شکل می‌گیرد.

شکیبا به واکسیناسیون علیه ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: واکسن پاستور برای جمعیت ١٢ تا ١٨ ساله تزریق شده و دُز سوم واکسن کرونا به عنوان دُز یادآور برای کسانی که ۶ ماه از تزریق دُز دوم واکسن آن‌ها گذشته است، شامل کادر بهداشت و درمان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای تزریق می‌شود.

وی افزود: حدود ٧۵ درصد جمعیت بالای ١٨ سال استان کرمانشاه و حدود ۶٧ درصد جمعیت بالای ١٢ سال دُز نخست واکسن کرونا را تزریق کردند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار