امام جمعه سنقر و کلیایی در گفتگو با تابناک:
امام جمعه سنقر و کلیایی گفت: اشتراکات میان شیعیان و اهل سنت فراوان است.
کد خبر: ۱۰۰۳۸۸۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵ 24 October 2021

اشتراکات میان شیعیان و اهل سنت فراوان است

حجت‌الاسلام الله‌رضا اکبری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: اسلام از ابتدا منادی وحدت بوده و این وحدت با تمام کسانی است که در عناد با اسلام نبوده و مسلمانان را از سرزمین‌های خود خارج نکردند.

وی افزود: مسلمانان نه تنها با اهل سنت بلکه با تمامی اهل کتاب مشترکاتی داشته که خداوند در قرآن کریم به این موضوع اشاره کرده است.

امام جمعه سنقر و کلیایی با بیان اینکه کلمه مشترک میان مسلمانان و اهل کتاب که در قرآن کریم به آن اشاره شده عبادت خداوند است، گفت: این اشتراکات شامل زندگی آزادانه، پذیرش توحید، وحدت و تعامل سازنده میان جامعه انسانی و به دور از جنگ و خونریزی است، اما اگر افرادی این موضوع را رعایت نکرده و بر علیه مسلمانان اقداماتی را انجام دادند در آن صورت مسلمانان می‌توانند با آن‌ها بجنگند.

وی افزود: اشتراکات شیعیان با اهل سنت بسیار زیاد بوده که می‌توان به خدای مشترک، پیغمبر، قرآن، نماز، حج، جهاد و امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد.

اکبری گفت: اختلافات فقهی میان اهل سنت و شیعیان مربوط به علما بوده و باید در فضای روشن و به دور از توهین در مجامع علمی و نه میان عوام بررسی شود، بنابراین تمامی افراد حتی کسانی که غیر از خدا را می‌پرستند باید محترم شمرده شده و به مقدسات آن‌ها اهانت نکرد.

امام جمعه سنقر و کلیایی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران تمامی افراد را زیر پرچم امنیت خود قرار داده و اگر کسی از شیعیان، اهل تسنن، مسیحیان، یهودیان و سایر ادیان بخواهد به مال و جان دیگران تعرض کند، همچون ریگی آن‌ها را به درک واصل می‌کند.

وی افزود: بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون مسلمان در جهان حضور داشته که برخی کشورها همچون اسرائیل و آمریکا جنگ بین مسلمانان را برافروخته و در صدد ایجاد تفرقه بین آن‌ها هستند، تا خود به دور از جنگ در امان قرار بگیرند.

به گفته اکبری در جمهوری اسلامی ایران افراد مختلفی همچون امام راحل و آیت‌الله بروجردی به دنبال تقریب مذاهب بوده و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) پرچمدار وحدت است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار