سرپرست مخابرات منطقه کرمانشاه:
سرپرست مخابرات منطقه کرمانشاه در پاسخ گله‌مندی مردم از سرعت پایین اینترنت خانگی، گفت: پهنای باند استان کرمانشاه ۴۰ گیگ است در حالی که پهنای باند مصرفی استان برای تلفن ثابت ۲۳ گیگ است، بنابراین پهنای باند استان کم نیست.
کد خبر: ۱۰۰۴۲۶۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۳ 26 October 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از خبرگزاری فارس در کرمانشاه، مدتی است مشترکان اینترنت خانگی ای. دی. اس. ال کرمانشاه از سرعت پایین و قطعی‌های مکرر اینترنت در ساعات مختلف شبانه‌روز گله‌مند هستند، از جمله دلایل بروز این مشکلات را فرسودگی و مشکلات شبکه کابلی تلفن خانگی می‌دانند.

علاوه بر آن اپراتور‌های اینترنت اعلام می‌کنند، مشکل اینترنت کرمانشاه از کمبود پهنای باند از سمت زیرساخت‌ها است و این درحالی است که این روز‌های آموزش دانشجویان و دانش‌آموزان به صورت آنلاین و برخط انجام می‌شود و مشکلات اینترنت بر آموزش، تأثیرات منفی خواهد داشت.

اخیرا رشیدی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی برخلاف آنچه که مخابرات استان اعلام کرده که علاوه بر شهر‌ها و بخش‌های استان یک‌هزار و ۵۲۸ روستا دارای اینترنت پرسرعت هستند؛ از وجود مشکلات اینترنت و ای. دی. اس. ال در شهر‌ها و به خصوص روستا‌های کرمانشاه انتقاده کرده است.

رشیدی تصریح کرد: این عدم دسترسی به اینترنت موجب شده که دانش‌آموزان این روستا‌ها نتوانند به شبکه شاد که برای تحصیل آن‌ها در نظر گرفته شده دسترسی داشته باشند.

جدا از موارد مذکور سرقت زیرساخت‌های تلفن هم مشکلات را چندین برابر کرده، مخابرات به عنوان مسؤول نگهداری خطوط که بابت آن از مشترکان هزینه دریافت می‌کند در جایگزینی چند متر کابل مشتری را روز‌ها معطل می‌کند و جوابگو خسارت آن‌ها نیست، این مشکل را کاربران فضای مجازی و صاحبان کسب و کار در شبکه‌های اجتماعی به خوبی لمس می‌کنند.

حمیدرضا امیری، سرپرست مخابرات منطقه کرمانشاه، با ارائه توضیحاتی در این رابطه، اظهار داشت: شرکت مخابرات به عنوان یک شبکه گسترده ارائه دهنده سرویس‌های تلفن‌همراه، ثابت، ای. دی. اس. ال و... است.

وی در خصوص مشکل اینترنت در برخی از روستا‌های استان، گفت: تأمین پهنای باند و اینترنت در روستا‌ها برعهده دولت است، دولت از طریق اداره فناوری و اطلاعات نیازسنجی می‌کند و درصدی از اعتبارات اوپراتور‌ها را برای توسعه مناطق محروم و روستایی هزینه می‌کند.

امیری در پاسخ گله‌مندی شهروندان از پهنای باند، اضافه کرد: پهنای باند استان کرمانشاه ۴۰ گیگ است در حالی که پهنای باند مصرفی استان برای تلفن ثابت ۲۳ گیگ است، بنابراین پهنای باند استان کم نیست.

وی تصریح کرد: پهنای باند بستگی به نیاز استان، وسعت و مشتریان دارد، فعلا نیاز استان کرمانشاه ۲۳ گیگ است و حدود ۱۵ گیگ پهنای باند اضافه داریم.

سرپرست مخابرات منطقه کرمانشاه با پذیرفتن فرسودگی شبکه، خاطرنشان کرد: بخش عمده‌ای از شبکه سیمی است که به تدریج به فیبری ارتقا پیدا می‌کند، سرعت کند است، ولی به هر حال با توجه به موقعیت مناطق این کار در حال انجام است.

وی در ادامه اشاره‌ای هم به بحث سرقت‌ها داشت و گفت: بحث سرقت‌ها با پیگیری حوزه قضایی و انتظامی تا حدودی رو به کاهش و در حال کنترل است.

امیری تصریح کرد: مواردی از قطعی تلفن و اینترنت بر دلیل سرقت داریم که سعی می‌کنیم در تایم کوتاهی بازسازی شود.

وی در خصوص مشکلات پروژه شاد (شبکه آموزش دانش‌آموزی)، افزود: استان کرمانشاه به دلیل وضعیت پایدار شبکه در پروژه شاد جزء استان‌های برتر و پیشتاز است، به جزء روستا‌هایی که ته‌خطی هستند و هنوز تعیین تکلیف نشده‌اند که کدام اپراتور باید زیرساخت را توسعه بدهد، مابقی روستا‌ها از وضع مطلوبی نسبت به کشور برخوردار هستند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار