استاندار کرمانشاه گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای تمام افراد از جمله کسانی که دُز دوم واکسن کرونا را هم تزریق کرده‌اند، الزامی است.
کد خبر: ۱۰۰۵۲۴۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷ 30 October 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا؛ «هوشنگ بازوند» روز شنبه در نشست ستاد ملی کرونا که به ریاست رئیس جمهور و به صورت ارتباط تصویری با استانداران برگزار شد؛ اظهار کرد: طبق گزارش‌های ارائه شده در ستاد ملی کرونا، متاسفانه استان کرمانشاه در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری‌های اجتماعی از میانگین کشور پایین‌تر است.

وی افزود: متاسفانه این شرایط باعث شده شتاب سیر نزولی کرونا و عبور از پیک پنجم بسیار کند باشد و احتمال گرفتار شدن استان در پیک ششم افزایش یابد.

بازوند گفت: شایعات غیر علمی در جامعه مطرح می‌شود که هر کسی ۲ دُز واکسن را تزریق کند دیگر به کرونا مبتلا نمی‌شود در حالیکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای افرادی که واکسیناسیون انجام داده اند نیز بسیار ضروری است.

استاندار کرمانشاه یادآور شد: کرونا یک تهدید ملی است و اگر کسی نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بی اعتنا باشد در واقع، در حق سایر هم استانی‌ها ظلم کرده است.

براساس رنگ بندی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان‌های پاوه، جوانرود، سرپل ذهاب و روانسر از روز شنبه اول آبان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

براساس این گزارش، شهرستان‌های کرمانشاه، هرسین، سنقر وکلیایی، کنگاور، صحنه، اسلام آبادغرب، گیلانغرب و روانسر در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های قصرشیرین، ثلاث باباجانی و دالاهو نیز در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

هم‌اکنون ۷۱۲ بیمار کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان بستری هستند که تعداد آن‌ها نسبت به روز گذشته ۲۴ نفر بیشتر شده است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۴ شهرستان و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار