مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای کرمانشاه در گفتگو با تابناک مطرح کرد:
مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه گفت: افراد برای ورود به بازار کار باید به کسب آموزش‌های مهارتی لازم اقدام کرده و از هدایت‌های شغلی بهره‌مند شوند.
کد خبر: ۱۰۰۵۵۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰ 31 October 2021

یاور محمدی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: آموزش‌های مهارتی مقدمه اشتغال است، طبعا کسب مهارت‌های لازم و برخورداری از پیش نیاز‌هایی برای ورود به حوزه اشتغال از الزامات ورود به این فضاست، یکی از این پیش نیاز‌ها آموزش‌های مهارتی است که بر اساس آن فرد برای ورود به بخش خصوصی و کارگاهی آماده می‌شود، دوره‌های آموزشی و نحوه استفاده از ابزار و تجهیزات را فرا می‌گیرد، سپس بر اساس استاندارد‌ها آزمون داده و به تناسب آموزش‌ها صاحب مهارت می‌شود.

وی افزود: مهارت‌های فنی و حرفه‌ای انواع درجه بندی ۳، ۲ و ۱ دارد، فرد باید این درجات را طی کرده، در آزمون پذیرفته و در نهایت صاحب صلاحیت شود. صاحب صلاحیت به این معنی است که فرد بتواند از ابزار و تجهیزاتی که در حین دوره آموزش مهارتی با آن آشنا شده و دانشش را فرا گرفته، در بازار کار استفاده کند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه ادامه داد: بستر‌های موجود در بازار کار و تقاضا برای سطوح مهارتی یک بحث جدی است، مهارت فرد باید در حدی باشد که بعد از ورود به بازار کار، به راحتی با بازار کار پیوند بخورد.

وی با اشاره به اینکه طبق بررسی‌های صورت گرفته اکثر کارآموزان پس از کسب صلاحیت لازم با اندکی جستجو و با توجه به موقعیت جغرافیایی خود، صاحب شغل شدند، بیان کرد: با این وجود برخی افراد تمایل دارند در همان نقطه جغرافیایی که اسکان دارند، کسب و کاری راه بیندازند، به این ترتیب مجوز‌هایی که از دستگاه‌های ذیربط دریافت می‌کنند، مقوله حائز اهمیتی است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: کسب سرمایه برای راه اندازی شغل، قوانین مربوط به کار و تامین اجتماعی، بازاریابی و مقولات موجود در حوزه کارآفرینی از دیگر موضوعات مهمِ ورود به حوزه اشتغال است.

وی با بیان اینکه هر استانی بستر‌های شغلی متفاوتی دارد، یادآور شد: استان کرمانشاه جز استان‌های متنوع در حوزه‌های شغلی است، در بخش‌های کشاورزی، گردشگری و تا حدودی صنعت امکان ایجاد اشتغال برای افراد وجود دارد.

محمدی هدف اصلی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای را "آموزش" عنوان کرد و افزود: به صورت مستقیم وارد حوزه تسهیلات نمی‌شویم، اما افراد در جریان فرایند آموزش از هدایت‌های شغلی بهره مند می‌شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای بر اساس بند الف تبصره ١٨ در بودجه سال ١۴٠٠ از آموزشگاه‌هایی که بتوانند در حوزه توسعه کارشان اقدام کنند، حمایت مالی می‌کند، به این ترتیب جذب نیرو، رونق کسب و کار و توسعه تجهیزات و کارگاه صورت می گیرد.

محمدی تاکید کرد: حمایت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای به موارد مذکور محدود می شود اما صمت، جهاد کشاورزی، اتاق اصناف، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، میراث فرهنگی، کمیته امداد، بهزیستی، بسیج سازندگی و سایر دستگاه های ذیربط می توانند به طرق مختلف حمایت های لازم را از افراد برای ورود به بازار کار و توسعه شغلشان داشته باشند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار