مدیر حراست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه
مدیر حراست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، از یک حمله سایبری به برخی از مراکز بیمارستانی استان خبر داد که خنثی شده است.
کد خبر: ۱۰۰۶۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰ 03 November 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از خبرگزاری فارس در کرمانشاه، هوشنگ بازوند در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان که به منظور بررسی حملات سایبری به مراکز حساس کشور برگزار شد، بر لزوم آشنایی با پدافند غیرعامل تأکید کرد.

وی اظهار داشت: مقاومت ملت قهرمان ایران در برابر تحریم‌ها سبب شده تا دشمنان ایجاد نارضایتی در جامعه برای به چالش کشیدن دولت از طریق حمله‌های سایبری و دستگاه‌های خدمات‌رسان را در دستور کار قرار دهند.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: اخیر آمریکا در سه مورد ترکیه را تحریم کرده که به شدت ارزش لیر آن افت پیدا می‌کند و شرایط اقتصادی آن با مشکل عدیده‌ای مواجهه شده است.

وی گفت: آمریکا و عوامل آن بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ مورد کشور را مورد تحریم ظالمانه قرار داده که هنوز نتوانستند به اهداف خود در ایران دست پیدا کنند.

بازوند تصریح کرد: همه مدیران موظف هستند که رضایتمندی مردم را مدنظر داشته باشند با توجه به تغییر دولت امیدواری در مورد افزایش یافته، نباید اجازه دهیم که نارضایتی در مردم به وجود آید که منجر به کم شدن امید شود.

اسدی، مدیرعامل برق منطقه‌ای غرب کشور در ادامه، از بهره‌برداری از نرم‌افزار برای مقابله با حملات سایبری در صنعت برق کشور خبر داد که برای نخستین بار در استان کرمانشاه اجرا شده است.

محمدسعید پیمان‌پور، مدیر حراست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در این جلسه از یک حمله سایبری به برخی از مراکز بیمارستانی استان خبر داد که خنثی شده است.

وی گفت: بلافاصله بعد از اینکه همکاران متوجه این اتفاق شدند سرور مورد نظر را خاموش و از اینترنت جدا کردند و با جایگزین کردن برای خدمات‌رسانی در بیمارستان امام رضا (ع) هیچ مشکلی ایجاد نشد.

یاسمی، مدیر‌عامل پخش فرآورده‌های نفتی کرمانشاه نیز در مورد پیامد‌های حمله سایبری به سیستم عرضه سوخت کشور و استان، اظهار داشت: تمامی جایگاه‌های عرضه سوخت بنزین و نفت‌گاز استان به سامانه کارت هوشمند متصل هستند.

وی افزود: در حال حاضر در خصوص دریافت بنزین و نفت‌گاز هم به صورت نرخ اول و دوم در کشور و استان هیچگونه مشکلی نداریم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار