استاندار کرمانشاه:
استاندار کرمانشاه گفت: دستگاه‌های ذیربط باید با تشدید نظارت‌ها بر بازار افزایش بی رویه قیمت‌ها را کنترل کنند.
کد خبر: ۱۰۰۷۳۰۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰ 07 November 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه هوشنگ بازوند در جلسه ستاد تنظیم بازار که در محل سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار کرد: وضعیت معشیتی مردم خوب نیست و از مدیران توقع دارند که با جدیت تمام و با نظارت‌های بیشتر بازار را کنترل و مانع افزایش بی رویه قیمت‌ها شوند.

وی افزود: در جلسات ستاد تنظیم بازار، دستگاه‌های ذیربط مانند صمت و جهاد کشاورزی موظف هستند که اگر کالایی در یک هفته گذشته با افزایش قیمت روبرو بوده، گزارش کنند و دلایل افزایش قیمت را توضیح دهند.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه اثرگذاری این جلسات باید برای مردم ملموس باشد، خاطر نشان کرد: ضروری است که این تاثیرگذاری در کف بازار خود را نشان دهد تا منجر به کاهش نگرانی‌های مردم در زمینه افزایش بی رویه قیمت‌ها و همچنین جلوگیری از فروش یک کالا با قیمت‌های متفاوت در مغازه‌ها شود.

بازوند دستگاه‌های ذیربط در کنترل بازار را موظف دانست تا موضوع افزایش قیمت‌ها را آسیب شناسی و علت آن را مشخص کنند و در همین راستا یادآور شد: هر چه نظارت در راستای کنترل قیمت‌ها بیشتر شود، منجر به عرضه و فروش کالا‌ها به صورت متعادل و یکنواخت در بازار خواهد شد.

وی ادامه داد: مردم در چنین شرایطی امید دارند که مدیران با تمام جدیت و اهتمام برای ایجاد تعادل و جلوگیری از فروش کالا‌ها با قیمت‌های مختلف در بازار تلاش می‌کنند، وقتی که یک کالا در مغازه‌های مختلف با چندین قیمت مختلف به فروش می‌رسد به معنای نظارت کم است لذا نباید بگذاریم که بازار دچار آشفتگی شود.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه باید گروه نظارتی هر چه بیشتر تقویت شود تا مردم احساس کنند که نظارت مستمر و پیگیری ویژه برای جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت‌ها در بازار وجود دارد، بیان کرد: سازمان‌های صمت و جهاد کشاورزی استان باید با محوریت معاونت اقتصادی استانداری نسبت به یک کار تجزیه و تحلیل و آسیب شناسی از افزایش قیمت‌ها تا سه شنبه و چهارشنبه همین هفته اقدام کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار