مدیرکل بهزیستی کرمانشاه:
مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: حمایت از معلولین یکی از مهمترین اهداف انسانی و اسلامی است.
کد خبر: ۱۰۱۱۵۱۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۶ 24 November 2021

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه فرحناز محمدی در نشست "هم اندیشی مدیران دستگاه های اجرایی به مناسبت روز جهانی معلولین" اظهار کرد: در استان کرمانشاه ۴۴ هزار معلول با مشکلات متفاوت نظیر مشکلات جسمی، حرکتی، بینایی، شنوایی، مشکل اعصاب و روان تحت پوشش بهزیستی بوده و هرکدام به نوعی از خدمات بهزیستی بهره‌مند و تعدای از این افراد در مراکز شبانه روزی بهزیستی نگهداری می‌شود و خدمات لازم به این معلولین جهت پر کردن اوقات فراغت و ارائه خدمات آموزشی و هنری در مراکز روزانه بهزیستی ارائه می‌گردد.

وی افزود: در راستای اصل ۲۰ و ۲۹ قانون حمایت از حقوق معلولین که در بند‌های مختلف از جمله آموزش، مناسب سازی، اشتغال و مسکن موجود بوده و در اسفند ماه توسط مجلس شورای اسلامی تصویب و در اردیبهشت ۹۷ ابلاغ شد و بر این اساس معلولین باید همانند سایر آحاد جامعه دیده شوند که متاسفانه در بین دستگاه‌های اجرایی شاهد این موضوع نیستیم.

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه تصریح کرد: در راستای فراهم کردن شرایط مساعد زندگی معلولین احتیاج به اعتبارات ویژه از سوی شهرداری بوده که متاسفانه نادیده گرفته شده و شاهد مشکلات تردد معلولین در سطح شهر هستیم.

وی ادامه داد: خواسته معلولین بحث همسطح سازی پیاده‌رو‌ها، مناسب سازی و ایجاد خطوط مخصوص عبور نابینایان بوده که گوشه کوچکی از قانون حمایت از معلولین است.

محمدی بیان کرد: هر کدام از ارگان‌ها و اداراتی که اقداماتی را در راستای تسهیل شرایط زندگی معلولین فراهم کرده به اداره بهزیستی اطلاع‌رسانی کنند.

وی با بیان اهمیت بزرگداشت این روز تاکید کرد: اهمیت دادن به این قشر از مهم‌ترین اهداف انسانی و اسلامی است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار