مدیر کل تامین اجتماعی کرمانشاه در گفتگو با تابناک خبر داد:
مدیر کل تامین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: با توجه به اهمیت تضمین امنیت خاطر زنان خانه دار و دختران مجرد، تامین اجتماعی نرخ های بیمه‌ای برای این گروه در نظر گرفته است.
کد خبر: ۱۰۱۱۸۱۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۱ 26 November 2021

ایمان بیوس در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه در خصوص شرایط و نرخ بیمه زنان خانه دار و مجرد، اظهار کرد: زنان نقش و جایگاه سازنده‌ای داشته و تضمین امنیت خاطر آنان ضروری است و لازم است همه زنان خانه دار و دختران مجرد که در رده سنی بین ١٨ تا ۵۰ سال قرار دارند، از مزایا و تعهدات بلند مدت و حمایت‌های تامین اجتماعی بهره‌مند شوند.

وی افزود‌: این مزایا و حمایت‌های تامین اجتماعی شامل بازنشستگی، از کار افتادگی، با ماندگی و خدمات درمانی است، در صورتیکه سن متقاضی بیش از ۵٠ سال باشد، به اندازه مازاد سن، سابقه پرداخت حق بیمه از قبل نیاز می‌باشد.

مدیر کل تامین اجتماعی استان کرمانشاه در ادامه خاطر نشان کرد: ضریب نفوذ بیمه‌ای تامین اجتماعی در کشور بیش از ۵۴ درصد است و جایگاه تامین اجتماعی برای بیمه زنان خانه دار همانند جایگاه شاغلین کشور در نظر گرفته شده، به این ترتیب بیمه شدگان اجباری با پرداخت حق بیمه توسط کارفرمایان بیمه می‌شوند، اما بیمه شدگان با ماهیت اختیاری از جمله متقاضیان بیمه زنان و دختران رأسا مبادرت به بیمه گر آری می‌نمایند.

وی با بیان اینکه زنان خانه دار و دختران مجرد در انتخاب نرخ بیمه پردازی مختارند، تصریح کرد: سه نوع حق بیمه برای این گروه در نظر گرفته شده، دستمزد مبنای پرداخت حق بیمه بین حداقل و حداکثر دستمزد مصوب شورای عالی کار است که زنان متقاضی بیمه می‌توانند متناسب با سن و سابقه دستمزد مورد نظر را انتخاب و نسبت به انعقاد قرارداد اقدام نمایند.

بیوس تاکید کرد: نرخ حق بیمه ١٢ درصد که شامل خدمات بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی می‌شود و نرخ ١۴ درصد که مشمول خدمات بازنشستگی و فوت قبل و بعد از بازنشستگی است، البته کاملترین نوع خدمات در نرخ ۱۸ درصد است که شامل بازنشستگی. از کار افتادگی و فوت است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار