سرپرست میراث فرهنگی کرمانشاه در گفتگو با تابناک مطرح کرد:
سرپرست میراث فرهنگی کرمانشاه گفت: معرفی کرمانشاه به عنوان "شهر خلاق غذا" منجر به جذب گردشگران و توسعه گردشگری در استان می‌شود.
کد خبر: ۱۰۱۱۸۹۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰ 27 November 2021

جبار گوهری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: تمام شهرستان‌های استان به دلیل شرایط اقلیمی مناسب، آیین و گویش متفاوت و محوطه‌های باستانی گردشگرپذیر است.

وی افزود: به دلیل وجود زیر ساخت‌های مناسب گردشگری سلامت در کرمانشاه، این استان مرکز مراجعه استان‌های همجوار از جمله لرستان، همدان، کردستان و ایلام است.

سرپرست میراث فرهنگی استان کرمانشاه به جاذبه‌های گردشگری استان اشاره‌ای داشت و خاطر نشان کرد: اماکن باستانی، جشنواره‌های متفاوت در هر فصل از جمله (جشنواره لیمو در قصرشیرین، جشنواره آفتابگردان در سنقر، جشنواره پیاز در هرسین)، شهر ملی گلیم در هرسین، شهر ملی گیوه در نودشه و شهر تنبور در گهواره موجب جذب گردشگران خارجی از تمام کشور‌ها به استان کرمانشاه شده است.

وی در ادامه بیان کرد: یکی از مهمترین انواع گردشگری‌ها در دنیا مربوط به گردشگری غذا بوده که خوشبختانه کرمانشاه شهر خلاق غذا در سطح جهان شناخته شده و همین امر موجب جذب گردشگران زیادی به سمت استان می‌شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر عمده تمرکز مسئولین ارشد استان بر "صنعت محوری" استان کرمانشاه است، درحالی که بهبود وضعیت معیشت مردم با اولویت قرار دادن "گردشگر محوری" میسر می‌شود.

گوهری در پایان تاکید کرد: تسهیلات اختصاص یافته در ایام کرونا به مراکز فعال در حوزه گردشگری، صرفا جهت جلوگیری از نابودی تاسیسات گردشگری بوده و همین امر موجب شده این صنعت در کل جهان دچار آسیب‌های فراوانی شود که با توجه به تمهیدات فراهم شده، به دنبال رفع این مشکل در استان هستیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار