معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه:
معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه، از شناسایی و قطع ۲ هزار و ۶۶ مورد انشعاب غیرمجاز در استان خبر داد و گفت: معافیت طرح امید در استان طی ۸ ماه گذشته بیش از ۱۰ میلیارد ریال بود
کد خبر: ۱۰۱۱۹۶۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶ 27 November 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از خبرگزاری فارس از کرمانشاه، پیمان رضایی امروز در جمع اصحاب رسانه، به طلب ۵۶ میلیارد تومانی شرکت آب و فاضلاب اشتان از ادارات و دستگاه‌های دولتی استان اشاره کرد و اظهار داشت: بی شک شرکت جهت تامین و توزیع آب شرب و تداوم خدمات نیازمند تعامل و همکاری مشترکین با پرداخت به موقع آب‌بها است.

وی از ضرورت استفاده از خدمات الکترونیک خبر داد و تصریح کرد: شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در راستای خدمات‌رسانی مطلوب به مشترکین اقدام به ارائه برخی از خدمات این شرکت به صورت الکترونیک کرده است.

معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با بیان اینکه حدود ۹۸ درصد پرداخت قبوض آب بهای مشترکین به صورت غیرحضوری انجام می‌شود واگذاری انشعابات آب و فاضلاب، مشاهده سوابق، اعتراض به قبوض صادره و... را از جمله خدمات قابل ارائه به صورت الکترونیک دانست.

وی اظهار داشت: سامانه قرائت کنتور آنلاین در استان کرمانشاه راه‌اندازی و بصورت رسمی آغاز بکار کرد، از مزایای این سامانه می‌توان به مشخص کردن مسیر قرائت مامورین، محل جغرافیایی کنتورها، تصویربرداری از کنتور، دریافت آنی و آنلاین قرائت‌های انجام شده و بازرسی اطلاعات توصیفی قرائت‌ها اشاره کرد.

رضایی از تعویض ۶ هزار و ۲۹۰ دستگاه کنتور خراب طی هشت ماه گذشته خبر داد و گفت: تعویض کنتور‌های معیوب به منظور کاهش میزان هدر رفت آب و جلوگیری از تضییع حقوق مشترکین انجام می‌شود و شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با تعویض این کنتور‌ها توانست گامی مثبت در جهت کاهش آب بدون درآمد بردارد.

وی گفت: شرکت آبفا استان در راستای حمایت از حقوق مصرف کننده، برقراری عدالت اجتماعی و همچنین مدیریت مصرف، از دی ماه سال ۹۹ اقدام به پیاده‌سازی طرح ملی آب امید کرد و در این طرحی که به منظور تشویق مشترکان به رعایت الگوی مصرف بهینه آب اجرا شده، مشترکین خانگی کم مصرف از مزایای معافیت در پرداخت صورتحساب آب بها بهره مند می‌شوند.

رضایی خلطرنشان کرد: در این طرح مشترکین براساس میانگین مصرف ماهیانه به ۴ دسته مشترکین کم مصرف، خوش مصرف، پرمصرف و بدمصرف تقسیم می‌شوند.

این مسؤول ادامه داد: در همین راستا میزان تخفیفات و معافیت اماکن مذهبی و آموزشی در استان کرمانشاه ۱۶۵ میلیارد ریال طی ۸ ماه گذشته بوده است، که از این میزان ۱۰ میلیارد ریال مربوط به طرح امید است.

وی ضمن تاکید بر اهمیت شناسایی و جمع‌آوری انشعابات غیرمجاز در مدیریت تامین و توزیع آب شرب، خاطرنشان کرد: استفاده از انشعابات غیرمجاز علاوه بر تضییع حقوق شهروندی، موجب افت فشار آب شرب و بروز خسارت به شبکه توزیع آب می‌شود.

رضایی گفت: به همین منظور و در راستا تامین و توزیع آب شرب شناسایی و جمع‌آوری انشعابات غیرمجاز در دستور کار این شرکت قرار گرفت و طی ۸ ماه گذشته ۲ هزار و ۶۶ مورد برخورد با انشعابات غیرمجاز در استان ثبت شد، انشعابات غیرمجاز و دستکاری در تاسیسات آب و فاضلاب به هیچ وجه پذیرفتنی نخواهد بود و با قاطعیت با عاملان آن برخورد خواهد شد.

معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در پایان از اعلام آمادگی این شرکت جهت قانونی کردن انشعابات غیرمجاز خبر داد و افزود: خواسته و خواهش ما از مشترکین این است که ضمن ارزش نهادن به اهمیت آب، با مدیریت صحیح مصرف و عدم استفاده از انشعابات غیرمجاز همکاری لازم را با این شرکت جهت ارائه خدمات مطلوب داشته باشند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار