مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کرمانشاه در گفتگو با تابناک مطرح کرد:
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: تصفیه خانه فاضلاب شهر جوانرود در نیمه اول سال ۱۴۰۱ به بهره برداری خواهد رسید.
کد خبر: ۱۰۱۲۰۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۰ 27 November 2021

علیرضا کاکاوند در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: ادغام شرکت‌های آبفا شهری و روستایی در سال گذشته، خشکسالی و شیوع ویروس کرونا مشکلاتی را برای شرکت آب و فاضلاب استان به همراه داشت و سال بسیار سختی را به لحاظ تامین آب شرب پایدار برای همکاران ما رقم زد.

وی افزود: خداوند را شاکریم با وجود کاهش نزولات آسمانی در سال آبی گذشته در شهرستان جوانرود با کمترین چالش مواجه بودیم، البته فرایند اجرای پروژه‌های آب و فاضلاب زمان بر و نیازمند اعتبار است، امسال ۷۴ میلیارد تومان اعتبار برای شهرستان جوانرود لحاظ شده است که بخشی از آن تخصیص یافت و همین امر حرکتی مثبت را در حوزه آب روستایی شهرستان به همراه خواهد داشت.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از وجود مشکلاتی در حوزه آب شرب شهر خبر داد و گفت: بر اساس وعده‌های همکاران آب منطقه‌ای قرار است تا دهه مبارک فجر امسال آب چاه تم تم را در مدار بهره برداری قرار دهیم، با محقق شدن این وعده مشکل آب شرب شهر جوانرود جدا از مسکن‌های جدید طرح هزار واحدی مسکن که قرار است در آینده ساخته شود، برطرف خواهد شد و برای آبرسانی به این مساکن نیز به اعتبار نیاز داریم، برنامه ما برای تامین بلند مدت آب شرب شهر از چشمه قلانی است که آب جوانرود، شاهو و چند روستا آن را تامین خواهد نمود، اما در حوزه آب روستایی هر چند تاخیراتی وجود دارد، اما در این مورد نگرانی زیادی نداریم.

وی از نیاز شرکت آبفا به ۱۰ دستگاه تانکر آبرسان سیار خبر داد و خاطر نشان کرد: شرکت آبفا استان به علت کمبود تانکر‌های آبرسان در بخش آبرسانی سیار با مشکلاتی روبرو است و چنانچه بتوان ۱۰ دستگاه تانکر سیار را خریداری نمود مشکلات این حوزه تا حدودی برطرف خواهد شد، به همین دلیل در راستای رفع این مشکل خرید پنج دستگاه تانکر آبرسان جدید را در دستور کار قرار دادیم که هزینه خرید آن‌ها نیز از محل اعتبارات آبرسانی سیار در نظر گرفته شده است.

کاکاوند تصریح کرد: در بحث تصفیه خانه فاضلاب شهر به جز موضوع اعتباری، بحث قراردادی و حقوقی مطرح بود که پیگیر آن بودیم و این موضوع در شورای فنی استان تصویب و بحث حقوقی و قراردادی آن مرتفع گردید، موضوع باقی مانده مبحث اعتبارات است که پیشنهاد ما آغاز پروژه در اواخر سال است، تا اعتبارات سال آینده نیز به پروژه اختصاص یابد و در مجموع بتوان تا نیمه اول سال ۱۴۰۱ این پروژه را به بهره برداری رساند.

کاکاوند تاکید کرد: عدم پرداخت قبوض آب بها مشکلاتی را برای شرکت به همراه دارد، انتظار ما از ادارات و نهاد‌های دولتی و مشترکین این است که با پرداخت به موقع آب بها همکاران آب و فاضلاب را در راستای ارائه خدمات مطلوب و پایدار یاری نمایند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار