مدیر کل بهزیستی کرمانشاه:
مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: طرح "اطلس خودکشی" با هدف شناسایی و تحلیل وضعیت به ویژه در مناطق پر خطر مراحل پایانی را سپری می‌کند.
کد خبر: ۱۰۱۲۳۲۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰ 28 November 2021

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه فرحناز محمدی امروز (۷ آذر ماه ۱۴٠٠) در نشست خبری با موضوع "پیشگیری از خودکشی" اظهار کرد: بهزیستی به عنوان متولی سلامت اجتماعی در راستای پیشگیری از آسیب‌ها اقدامات موثری را در حوزه‌های مختلف به خصوص در حوزه معاونت پیشگیری و معاونت اجتماعی انجام می‌دهد.

وی افزود: "خودکشی" به عنوان یک آسیب چند وجهی رفتاری شناخته می‌شود و در سال‌های اخیر شاهد افزایش آمار خودکشی‌های منجر به فوت و موارد اقدام به خودکشی در استان‌ها بودیم.

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه تصریح کرد: عوامل روان شناختی، اجتماعی و اقتصادی تاثیرات مخربی بر خانواده و جامعه می‌گذارد، به همین علت به برنامه ریزی‌های پیشگیری از خودکشی بیشتر از گذشته توجه می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: این موضوع ابتدا در پنج استان به طور ویژه مشاهده شد و با توجه به افزایش آمار ها، ضرورت بررسی آن در استان‌ها الزامی گردید.

محمدی در ادامه تصریح کرد: تدوین یک استراتژی پیشگیرانه و توجه به تمام سطوح پیشگیری در این راستا الزامی است، قطعا اجرای این برنامه همکاری نهاد‌های مختلف مرتبط از جمله دانشگاه علوم پزشکی، صدا و سیما، آموزش پرورش، قوه قضائیه، نیروی انتظامی، وزارت فرهنگ و ارشاد و بسیاری از دستگاه‌های دیگر را می‌طلبد.

وی ادامه داد: رویکرد پیشگیری اهتمام محور و محله محور همچنین استفاده از ظرفیت‌ها و مشارکت‌های اجتماعی از ۴ سال گذشته در چند استان با توجه به آمار خودکشی آغاز شد و در استان کرمانشاه نیز ۳۸ مرحله با همکاری ۴۵ تسهیل گر آموزش دیده در حال اجرا است.

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه با بیان اینکه اجرای طرح اطلس خودکشی با هدف شناسایی و تحلیل وضعیت به ویژه در محلات پر خطر در مراحل پایانی است، ادامه داد: این اطلس با دیدگاه سیستمی و چند وجهی تهیه شده و در برگیرنده دیدگاه‌های اجتماعی، روانشناختی، زیستی و فرهنگی است، در این اطلس، اطلاعات میدانی در مناطق پر خطر، آمار‌های رسمی خودکشی، نظر کارشناسان استانی و نتایج تحقیقات و پژوهش‌های صورت گرفته، استفاده شده است.

محمدی تاکید کرد: در حال حاضر در حال بازبینی و تایید نهایی این اطلس توسط کارشناسان و گروه پیشگیری هستیم، همچنین مقدمات اخذ مجوز از اطلس فراهم شده و بعد از بازبینی، اظهار نظر، اصلاحیه و تایید نهایی دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به چاپ می‌رسد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار