مدیر کل منابع طبیعی کرمانشاه:
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با اشاره به اجرای پویش همگانی در سال جاری گفت: استفاده از بذر و نهال در این پویش ضروری است.
کد خبر: ۱۰۱۲۵۰۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰ 29 November 2021

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه انشاالله کولانی در نشست "پویش همکانی" اداره کل منابع طبیعی، اظهار کرد: پویش همگانی از سازمان جنگل‌ها ابلاغ شده و در سال جاری برخلاف سال‌های گذشته در این پویش باید از بذرکاری استفاده شود.

وی با اشاره به برگزاری این پویش در روز چهارشنبه هفته جاری افزود: جمهوری اسلامی ایران با مساحت ۱۶۴،۸۱۹،۵۰۰ هکتار دارای ٣٠٧،٨٣٩، ١٣۴ هکتار منابع طبیعی (٨/٨٢ درصد مساحت کشور) شامل ٣/١۴ میلیون هکتار جنگل است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با اشاره به جنگل‌ها و مراتع موجود در منطقه زاگرس، خاطر نشان کرد: حفظ و نگهداری این نعمت‌های خدادادی بر عهده ما است و باید برای آن تلاش کنیم.

وی در ادامه یادآور شد: معیشت روستاییان، دامداران و هوای پاک مدیون طبیعت است و باید در حفظ، احیا، توسعه و بهره برداری آن کوشا باشیم.

کولانی از اجرای برنامه پویش ملی در بحث بذر کاری و نهال کاری خبر داد و گفت: نشست امروز به منظور آغاز اجرای پویش مذکور است و لازمه اجرای درست آن ترویج و نهادینه کردن این پویش در میان مردم است.

کولانی تاکید کرد: امسال در استان کرمانشاه، حدود ۸۴ درصد کاهش حریق داشتیم، برای جنگل‌هایی که دچار حریق شدند باید برنامه‌ای تدوین شود تا مشکلاتشان رفع گردد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار