رییس انجمن موسیقی استان:
رییس انجمن موسیقی استان کرمانشاه از مهاجرت بسیاری هنرمندان عرصه موسیقی استان در سال‌های اخیر به دلیل عدم حمایت‌های صورت گرفته و مشکلات مالی خبر داد.
کد خبر: ۱۰۱۲۸۰۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸ 30 November 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، شهاب متقی فر با اشاره به افزایش مشکلات هنرمندان عرصه موسیقی در ایام شیوع کرونا گفت: متاسفانه کرونا موجب تعطیلی برنامه‌ها و کنسرت‌ها شد و بسیاری اهالی موسیقی که از این راه امرار معاش می‌کردند، عملا خانه نشین شدند.

وی افزود: بسیاری هنرمندان کرمانشاه در اجرا‌های ارگان‌ها و دستگاه‌های مختلف شرکت می‌کردند که این برنامه‌ها هم در دوران شیوع کرونا تعطیل شده است.

متقی فر اظهار کرد: در ایام شیوع کرونا صندوق هنرمندان یکی دو بار مبالغی را به حساب هنرمندان واریز کرد، اما این مبالغ جوابگوی خسارت‌های وارده به هنرمندان نیست و دردی از آن‌ها دوا نمی‌کند.

متقی فر با اشاره به احتمال برگزاری کنسرت‌ها از اواخر آذر گفت: قول‌هایی در این زمینه داده شده که با توجه به شرایط کرونا مجوز برگزاری کنسرت‌ها در اواخر آذرماه داده شود و اگر این اتفاق صورت گیرد قطعا شاهد موج کنسرت‌ها در سطح کشور و استان خواهیم بود.

رییس انجمن موسیقی استان کرمانشاه گفت: متاسفانه این نگرانی هست که باز بازگشایی کنسرت‌ها باز هم توفیقی برای اهالی موسیقی استان حاصل نشود، چرا که گروه‌های موسیقی کرمانشاهی از سوی مردم استان آنطور که باید حمایت نمی‌شوند.

متقی فر گفت: این عدم حمایت و شیوع کرونا و... موجب شده در سال‌های اخیر شاهد مهاجرت بسیاری از هنرمندان خوب موسیقی از استان باشیم که از جمله آن‌ها می‌توان به "فرشاد رستمی" از آهنگسازان برجسته اشاره کرد که هم اکنون در کنار بزرگان موسیقی کشور فعالیت می‌کند.

وی افزود: برای حمایت از موسیقی استان در دوران شیوع کرونا طرحی به نام "رویش" را به ارشاد استان ارائه کردیم که قول همکاری داده اند، اما به دلیل مشکلات بودجه‌ای فعلا چندان نتوانسته ایم این طرح را آنطور که باید پیش ببریم.

وی افزود: در این طرح چندین ویدیو از اجرا‌های موسیقی برای نشر در فضای مجازی تهیه می‌شود که تاکنون کار چهار گروه موسیقی را ضبط کرده و در مراحل پایانی تدوین قرار دارد.

متقی فر در خصوص برگزاری کنسرت‌های آنلاین در دوران شیوع کرونا گفت: هنوز ساز و کار این موضوع در استان فراهم نیست و باید سایتی طراحی شود که امنیت لازم را داشته و حسابی برای تهیه بلیت ارائه شود، اما برای راه اندازی همین سایت هم بودجه نداریم و انتظار داریم ارشاد استان در زمینه راه اندازی سایت اجرا‌های آنلاین به انجمن کمک کند.

وی در ادامه از راه اندازی نمایندگی انجمن موسیقی کرمانشاه در شهرستان‌های مختلف خبر داد و افزود: هم اکنون دفتر نمایندگی انجمن در شش شهرستان روانسر، جوانرود، اسلام آبادغرب، سرپل ذهاب، سنقر و کنگاور راه اندازی شده است.

وی از تشکیل بانک اطلاعاتی هنرمندان موسیقی استان هم خبر داد و افزود: امیدواریم با تشکیل این بانک بتوانیم اطلاعات جامع تری از اهالی موسیقی استان جهت برنامه ریزی‌های آینده داشته باشیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار