مشاور عالی استاندار:
مشاور عالی استاندار کرمانشاه گفت: مسئولیت ساخت و خرید ٢۵٨ واحد مسکونی برعهده انجمن خیرین مسکن ساز استان قرار گرفت که تا کنون، ساخت و خرید ٢٣۴ واحد به انجام رسیده است. .
کد خبر: ۱۰۱۲۸۶۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰ 30 November 2021

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه جعفر همتی در نشست خیرین مسکن ساز بنیاد مسکن استان کرمانشاه که با حضور نماینده، ولی فقیه در بنیاد مسکن و اعضای هیئت مدیره و هیئت امنای انجمن خیرین مسکن ساز کرمانشاه، برگزار شد، اظهار کرد: انجمن خیرین مسکن ساز با کمک بهزیستی، بنیاد مستضعفان و .. شروع به کار کرد.

وی افزود: بنیاد مسکن با کمک راه و شهرسازی و با امکانات محدود جلساتی را با نماینده، ولی فقیه و استاندار برگزار کرده و هیئت مدیره‌ای از مدیران کل اجرایی استان تشکیل دادیم تا فعالیت‌های مثمر ثمری را آغاز کنیم.

مشاور عالی استاندار ادامه داد: در ابتدا با موجودی ۴ میلیون تومانی آغاز کرده و ٣۵٠ میلیون تومان را از استاندار وقت به عنوان هدیه دریافت کردیم و خیرین وارد مجموعه شدند، جلسه‌ای با بنیاد مسکن و راه و شهرسازی برگزار شد و ٢۵٨ واحد برای ساخت و خرید به ما معرفی شد که تا کنون ٢٣۴ واحد را با کمک این مجموعه‌ها به انجام رساندیم.

مشاور عالی استاندار کرمانشاه با اشاره به دریافت ٧٠٠ میلیون تومان در دو نوبت از استانداری، ادامه داد: در ادامه این فعالیت ها، ۴٠٠ میلیون تومان از ستاد بحران و با چاپ ٨٠ میلیون تومان قبض، از مردم برای خانه دار شدن نیازمندان کمک دریافت کردیم، همچنین ۶٠ جلسه کمیته راهبردی تشکیل شد که زیر مجموعه هیئت مدیره و هیئت امنا بوده و مسئولیت آن با مدیر کل بنیاد مسکن است.

همتی با اشاره به اینکه از این ٢٣۴ واحد مذکور ٣٣ واحد از پروژه‌های مسکن مهر خریداری و رایگان در اختیار نیازمندان قرار گرفت، بیان کرد: ١٢ واحد از پروژه‌های در دست ساخت مسکن محرومان در شهر‌های کرمانشاه شامل ٨٢ واحد، هرسین ١٧ واحد، جوانرود ٩ واحد، قصر شیرین ۴ واحد و بیستون ١٠ واحد است، ۴١ واحد مسکونی هم توسط متقاضیان در قالب معاملات ثانویه که پرداخت پول از سوی ما بوده و با کمک متقاضیان ساخت آن آغاز شده، به انجام رسید.

وی با تاکید بر اینکه جمع کل پرداختی‌هایی که با تخفیف اخذ شده، ١ میلیارد و ۴۶۴ میلیون و ٢٠٠ هزار تومان بوده است، تصریح کرد: خدمات انجمن خیرین مسکن ساز شامل ارائه خدمات فنی توسط مهندسین خیر (٩٣ میلیون و ٨٠٠ هزار تومان)، پرداختی‌ها از محل واریزی‌های ستاد بحران (٢۵٢ میلیون تومان)، پرداختی‌های بهزیستی به جای انجمن (٧٢ میلیون تومان)، پرداختی‌های انجمن مرکز، (٢۴٩ میلیون تومان) که مجموعا ١ میلیارد تومان بوده است.

وی به فعالیت‌های اخیر انجمن اشاره‌ای داشت و گفت: اخیرا ۴٠٠ میلیون تومان برای ۴٠ واحد فاقد پکیج کمک رسانی شد، ٢ خیر نیز ٨١۵ میلیون تومان کمک کردند و بین ٢ و نیم تا ۵۰ میلیون تومان در راستای ساخت و تکمیل ۶٣ خانوار زلزله زده کمک رسانی شد.

مشاور عالی استاندار در ادامه با اشاره به پیگیری کمک به ساخت واحد‌های مسکونی سیل زده در روستا‌های شهرستان سنقر و کلیایی، تاکید کرد: به این منظور ١٩٠ میلیون تومان پرداخت شده و پیگیری کمک به تکمیل واحد‌های زلزله زده در دهستان پاتاق شهرستان سرپل ذهاب نیز از برنامه‌های انجمن بوده همچنین از طریق موسسه جهاد فرهنگی غدیر ٣٩ میلیون تومان کمک رسانی شده است.

وی گفت: پیگیری اخذ تخفیفات لازم جهت افراد تحت پوشش بهزیستی و به خصوص خانواده‌های دارای دو معلول از طریق نظام مهندسی و مهندسین خیر با مبلغ ٩٣ میلیون و ٨٠٠ هزار تومان اجرایی شده و پیگیری و تحویل یک قطعه زمین روستایی در حال حاضر در حال انجام است.

به گفته همتی در حال حاضر زمین‌های تحت اختیار انجمن در کرمانشاه ١۴ قطعه، در اسلام آباد یک قطعه (هدیه خیر) است و موجودی حساب انجمن نیز ٣٢۶ میلیون و ۵٨٣ هزار و ٧٧٨ هزار تومان می‌باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار