نماینده، ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حاشیه افتتاح پروژه طرح هادی "روستای هفت آشیان" گفت: بنیاد مسکن موظف به عمران، آبادانی و توسعه روستا‌ها است.
کد خبر: ۱۰۱۳۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵ 01 December 2021

حسین روحانی نژاد در حاشیه مراسم افتتاحیه پروژه طرح هادی در "روستای هفت آشیان" از توابع شهرستان کوزران در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بر اساس فرمان امام راحل و دستور مقام معظم رهبری موظف به عمران و آبادانی و توسعه روستا‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه این امر تکلیف و وظیفه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است، افزود: در روستا‌ها چند کار اساسی انجام می‌شود که طی آن طرح هادی روستا‌ها تهیه شده و محدوده روستا و کاربری زمین‌های مورد استفاده روستاییان و زمین‌های موجود در روستا تعیین تکلیف می‌شوند.

نماینده، ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تصریح کرد: با اجرای طرح هادی به بافت‌های با ارزش و آثار فرهنگی و تاریخی که در روستا‌ها وجود دارد، توجه ویژه می‌شود تا با رفع موانع منجر به توسعه روستا‌ها شده و بتوانیم روستا‌ها را با همین معیار‌ها توسعه دهیم.

وی ادامه داد: اکثر منازل روستایی فاقد سند بوده و طی تفاهمی که با سازمان ثبت اسناد انجام شده، تمام فعالیت‌های مربوط به این امر به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار شده است، ۵۲ درصد از واحد‌های مسکونی روستایی در سراسر کشور نوسازی شده است.

نماینده، ولی فقیه در بنیاد مسکن یادآور شد: طبق برنامه ریزی انجام شده، طی ۱۰ سال آتی در کشور جشن پایان نوسازی واحد‌های مسکونی روستایی برگزار می‌شود.

روحانی نژاد تاکید کرد: در این روستا (هفت شیان) ۶۵ خانوار ساکن است که حدود ۵۰ منزل در آن مقاوم و بازسازی شده است، فاز اول طرح هادی در سال ۸۵ و فاز دوم آن در سال ۹۹ شروع شد، اتمام طرح هادی نیز شهریور ماه ۱۴۰۰ بوده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار