معاون فنی مرکز بهداشت کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: با توجه به ۳۲ جهش انجام شده در ویروس کرونا برای شناسایی سویه جدید، مطالعه و زمان بیشتری نیاز است.
کد خبر: ۱۰۱۳۳۸۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰ 03 December 2021

سارا شاه آبادی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: موردی از ابتلا به سویه جدید کرونا در داخل ایران گزارش نشده است.

وی افزود: برای شناخت و اطلاعات بیشتر در رابطه با قدرت سرایت پذیری و کشندگی این ویروس در مقایسه با ویروس دلتا به ۲ الی ۳ هفته مطالعه در کشور‌هایی که برای اولین بار در آن‌ها این ویروس مشاهده شده، نیاز است، بنابراین قطعا نمی‌توان در رابطه با سرایت پذیری و کشندگی این ویروس نظر قطعی داد، اما سرایت پذیری و قدرت انتقال آن از ویروس دلتا بیشتر است.

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به ۳۲ جهشی که در این نوع ویروس ایجاد شده، گفت: نمی‌توان در رابطه با تاثیر پذیری واکسن بر این سویه از ویروس با قطعیت سخن گفت.

وی ادامه داد: در گروه سنی بالای ۱۲ سال هیچ گونه محدودیتی برای تزریق واکسن نداریم و حتی افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند باید سریعا جهت واکسیناسیون اقدام کنند.

شاه آبادی تاکید کرد: افرادی که مبتلا به کرونا هستند یا از بیماری حاد تب دار رنج میبرند باید تا رسیدن به بهبودی کامل از تزریق واکسن ممانعت کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار