معاون فنی مرکز بهداشت کرمانشاه:
معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: بیش از ۳۰ هزار نفر از افراد بالای ۶۰ سال، کادر درمان و بیماران صعب العلاج دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند.
کد خبر: ۱۰۱۳۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۸ 04 December 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر، سارا شاه آبادی اظهار کرد: تاکنون بیش از ۸۵ درصد جمعیت هدف استان کرمانشاه یعنی ۱۲ سال به بالا دز نخست و ۶۸ درصد افراد هر ۲ نوبت واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و همچنین تمام دانش آموزان ۱۲ الی ۱۸ شهرستان گیلانغرب در برابر ویروس کرونا واکسینه شده‌اند.

وی افزود: هم اکنون واکسن سینوفارم، برکت، پاستوکووک و اسپایکوژن برای تزریق دز نخست و دوم برای سنین ۱۲ سال به بالا در مراکز تجمیعی تزریق می‌شود.

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه تصریح کرد: واکسن اسپایکوژن برای رده سنی ۱۸ الی ۵۰ سال و بدون بیماری زمینه‌ای قابلیت تزریق دارد و در هفته آتی واکسن سوبراناپلاس به عنوان دز یادآور واکسن آسترازنکا و اسپوتنیک برای افرادی که ۶ ماه از زمان تزریق نوبت دوم آن‌ها گذشته تزریق خواهد شد.

شاه آبادی با اشاره به شرایط تزریق دز سوم یا یادآور واکسن کرونا، بیان کرد: واکسن‌های برکت، سینوفارم و بهارات سه نوبتی بوده که فاصله دز نخست و دوم ۲۸ روز و فاصله دز دوم و سوم سه تا چهار ماه است، اما واکسن‌های آسترازنکا و اسپوتنیک ۲ نوبتی بوده که ۶ ماه پس از تزریق دز نخست، دز یادآور آن تزریق می‌شود.

وی ادامه داد: هم اکنون افرادی بالای ۴۰ سال سن که واکسن برکت، سینوفارم و بهارات تزریق کرده‌اند و سه ماه از زمان تزریق دز دوم آن‌ها گذشته می‌توانند برای تزریق دز سوم به مراکز تجمیعی مراجعه کنند.

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: از مرداد ماه سال جاری تزریق دز سوم کادر درمان، بیماران صعب العلاج و افراد بالای ۶۰ سال در استان کرمانشاه آغاز شده و تاکنون بیش از ۳۰ هزار نفر دز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

شاه آبادی با اشاره به تأثیرات واکسیناسیون کامل کرونا برای کنترل این بیماری، گفت: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته در دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه اکثر کسانی که بر اثر کرونا فوت می‌کنند یا واکسینه نشده‌اند، یا تنها دز اول را دریافت کرده و فرایند واکسیناسیون آن‌ها تکمیل نشده و یا این افراد دارای سن بسیار بالا و بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت و فشار خون کنترل نشده بوده‌اند.

وی تصریح کرد: دانش آموزان سنین ۱۲ الی ۱۸ سال نیز می‌توانند به دلخواه واکسن‌های سینوفارم یا پاستو کووک را با توجه به بازگشایی مدارس تزریق کنند و تاکنون گزارشی از بروز عارضه جدی در دانش آموزان استان کرمانشاه بر اثر تزریق واکسن کرونا گزارش نشده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار