معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه :
معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه از آموزش بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ سرباز تا پایان سال در طرح " سربازماهر" توسط جهاد دانشگاهی استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۱۳۴۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۲ 04 December 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، محمد حسین زاده معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه با اشاره به اجرای طرح " سربازماهر" از ابتدای امسال در سراسر کشور، گفت: این طرح در گذشته هم بصورت پراکنده اجرا می‌شد، اما از ابتدای امسال اجرای آن به استان‌ها ابلاغ شد و ادارات ورزش و جوانان در این زمینه متولی این طرح معرفی شدند.

وی افزود: بر اساس تفاهم نامه صورت گرفته این طرح با همکاری جهاد دانشگاهی در کشور برگزار شده و در آموزش‌های آن از ظرفیت اساتید این نهاد بهره گرفته می‌شود.

وی افزود: در طرح " سربازماهر" به هر استان سهمیه چند پادگان داده شده که هم اکنون این طرح در سه پادگان شهدا، شهید رجایی و شهید ثابت خواه استان درحال اجراست.

حسین زاده با اشاره به اجرای این طرح در استان با همکاری سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه، گفت: در این طرح اساتید جهاد دانشگاهی در دو محور آموزش مهارت‌های زندگی و آموزش عمومی کارآفرینی و اشتغال به سربازان آموزش‌های لازم را ارائه می‌کنند.

وی تصریح کرد: پس از پایان آموزش ها، از سربازان آزمون به عمل آمده و گواهینامه پایان دوره اعطا می‌شود.

معاون امور جوانان اداره کل جوانان استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: تا پایان سال ۱۲ هزار و ۵۰۰ سرباز استان در این طرح آموزش می‌بینند.

حسین زاده با اشاره به نوپا بودن این طرح، گفت: احتمال بروز مشکلات درهر طرح جدیدی وجود دارد و هم اکنون نیز با چالش‌هایی از جمله برگزاری مجازی کلاس‌ها در این طرح مواجه هستیم.

وی افزود: به دلیل شرایط کرونا به ناچار مجبور به برگزاری مجازی کلاس‌های آموزشی هستیم و همین امر دشواری‌هایی به همراه دارد و امیدواریم با مساعد شدن شرایط کرونایی بتوانیم در آینده‌ای نزدیک شاهد برگزاری حضوری این دوره‌ها باشیم.

آموزش ۸۰۰۰ سرباز استان در فاز سوم طرح "سرباز ماهر"

علی اکبر والی معاون آموزش و کارآفرینی سازمان جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه نیز با اشاره به پایان برگزاری دوره هفتم از فاز سوم این طرح در استان، گفت: اجرای این طرح در قالب تفاهم نامه بین ستاد کل نیرو‌های مسلح، وزارت ورزش و جوانان و جهاد دانشگاهی، با هدف آموزش و توانمند سازی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح در سطوح بدو خدمت، حین خدمت و پس از خدمت منعقد شده است.

وی با اشاره به لزوم مهارت آموزی به سربازان، گفت: سربازان پس از سپری کردن دوران خدمت، وارد مرحله جدیدی از زندگی می‌شوند که طبیعتا فراگیری آموزه‌های حوزه اشتغال و مهارت‌های زندگی در حین خدمت تا حد زیادی می‌تواند در انتخاب مسیر صحیح در حوزه‌های یاد شده برای آن‌ها راهگشا باشد.

معاون آموزش و کارآفرینی سازمان جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه به همکاری خوب اداره کل ورزش و جوانان در استان در اجرای این طرح اشاره کرد و افزود: در هشت ماهه امسال، ۸۰۴۱ نفر از کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح استان درقالب این طرح از آموزش مهارت‌های زندگی و مهارت عمومی اشتغال بهره‌مند شدند.

وی افزود: از این تعداد ۲۶۵۳ نفر از آموزشگاه رزم مقدماتی شهدا نزسا کرمانشاه، ۱۴۱۳ نفر از آموزشگاه رزم مقدماتی شهید ثابت خواه گیلانغرب و تعداد ۳۹۷۵ نفر نیز متعلق به مرکز آموزش مرزبانی شهید رجایی ناجا می‌باشند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار