معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه با اشاره به حتمی بودن ورود اُمیکرون به کشور گفت: با کنترل مرز‌ها صرفا می‌توان ظهور این ویروس را در کشور به تعویق انداخت تا مقدمات تزریق دز سوم واکسیناسیون انجام شود.
کد خبر: ۱۰۱۳۷۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰ 05 December 2021

محمد ابراهیم شکیبا در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: تمامی افراد بالای ۱۸ سال جهت تزریق دوز سوم واکسن مراجعه کنند.

وی افزود: در حال حاضر دز سوم انواع واکسن‌ها در کشور موجود است و دوز سوم آسترازینکا نیز هفته بعد وارد ایران می‌شود، در صورت عدم تامین این واکسن تزریق سایر واکسن‌ها به عنوان دز سوم بلامانع است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به برقراری مراکز تجمیعی و پایگاه‌های سلامت در استان تصریح کرد: برای انجام تست کرونا می‌توان به مراکز خصوصی و دولتی مراجعه کرد.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت پیک ششم کرونا در کشور مناسب و آرام است، اما بروز سویه جدید حتمی است، لذا با کنترل مرز‌ها صرفا می‌توان ظهور این ویروس را در کشور به تعویق انداخت تا مقدمات لازم برای تزریق دز سوم واکسن انجام شود.

شکیبا تاکید کرد: افراد ترجیحا دز سوم واکسن را مشابه دز قبل تزریق کنند و در صورت کمبود واکسن استفاده از انواع دیگر واکسن‌ها به عنوان دز سوم بلامانع است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار