رئیس کل دادگستری کرمانشاه:
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی باید به سرعت دستور فروش کالا‌های سریع‌الفساد و همچنین دام و طیور را از مراجع رسیدگی کننده اخذ و بلافاصله نسبت به فروش آن‌ها اقدام کند.
کد خبر: ۱۰۱۳۷۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵ 05 December 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه پرویز توسلی‌زاده با اشاره به مصوبات جلسه تعیین تکلیف کالا‌های موجود در انبار‌های اموال تملیکی استان، اظهار کرد: این جلسه که با حضور مسئولین دخیل در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز برگزار شد، دستگاه‌های کاشف و ضابطین مکلف شدند که کالا‌های قاچاق مکشوفه به خصوص کالا‌های سریع‌الفساد را در همان روز کشف، تحویل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی دهند و عواملی از قبیل بعد مسافت، کمبود وسایل نقلیه و نبود نیروی انسانی کافی، نباید مانع انتقال سریع کالا‌ها شند.

وی افزود: همچنین به منظور اطلاع سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی از وضعیت پرونده‌های کالای قاچاق و ارز، دستگاه‌های کاشف و ضابطین باید سریعا به این سازمان اعلام کنند که پرونده قاچاق کالا و ارز به کدام یک از شعبات مراجع قضایی و سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در ادامه موضوع کالا‌های سریع الفساد را مورد توجه قرار داد و ادامه داد: سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در خصوص کالا‌های سریع‌الفساد و همچنین دام و طیور، باید به سرعت دستور فروش آن‌ها را از مراجع رسیدگی کننده اخذ و بلافاصله نسبت به فروش آن‌ها اقدام کنند.

وی در ادامه بیان کرد: با توجه به اینکه فروش کالای قاچاق مستلزم رعایت ضوابط قانونی مانند ضوابط بهداشتی و ایمنی است لذا قبل از فروش کالا، نهاد‌های مرتبط از جمله جهاد کشاورزی، گمرک و سازمان صمت و دامپزشکی و سازمان غذا و دارو خصوصا اداره استاندارد در مدت ۱۰ روز نسبت به ارسال پاسخ استعلام اقدام کنند که کالا هرچه سریعتر به فروش رسیده و از انبار خارج شود و از تأخیر در پاسخ خودداری شود.

توسلی زاده با بیان اینکه در خصوص کالا‌های انهدامی اولویت انهدام باید رعایت شود، یادآور شد: چنانچه کالای مذکور غیرخوراکی مانند کفش و لباس باشد و مصرف ثانویه داشته باشد از انهدام آن خودداری و پس از تصویب و صورتجلسه در اختیار نهاد‌های حمایتی مانند کمیته امداد، بهزیستی، انجمن حمایت از خانواده زندانیان، بیماران مزمن روانی و کانون‌های ترک اعتیاد قرار گیرد.

وی گفت: سازمان صمت مکلف شد در خصوص کالا‌های مکشوفه مشمول ماده ۲۱ قانون قاچاق کالا و ارز اقدام قانونی را نسبت به پیگیری تا قطعیت حکم معمول و در صورت اعتراض صاحب کالا پرونده را جهت رسیدگی به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال و سازمان اموال تملیکی را از فرایند تعیین شعبه مطلع کند.

توسلی زاده در پایان از برگزاری دوره‌های آموزشی در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خبر داد و گفت: به منظور آشنایی بیشتر ضابطین، پرسنل تعزیرات حکومتی و سازمان اموال تملیکی با قوانین و مقررات قاچاق کالا و ارز، دوره آموزشی با محوریت سازمان اموال تملیکی برگزار و از اساتید صاحب‌نظر در امر قاچاق کالا و ارز استفاده شده است و باز هم این جلسات آموزشی ادامه خواهد داشت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار