رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان:
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه از این استان به عنوان محلی بکر برای حضور سرمایه‌گذاران یاد کرد و گفت: از سرمایه‌گذاران سراسر ایران دعوت می‌کنیم فرصت‌های سرمایه‌گذاری در کرمانشاه را از دست ندهند.
کد خبر: ۱۰۱۳۷۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۹ 05 December 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، جهانبخش شکری از کرمانشاه به عنوان استانی بکر و پر از فرصت یاد کرد و ادامه داد: این استان مزیت‌هایی دارد که برای سرمایه‌گذاران بسیار جذاب خواهد بود.

وی وجود مرز مشترک هم با بخش مرکزی و هم اقلیم کردستان عراق را یکی از این فرصت‌ها برشمرد و عنوان کرد: هم اکنون پنج مرز رسمی فعال در استان داریم که دسترسی مناسبی به بازار عراق از طریق این مرز‌ها فراهم است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با بیان اینکه در کرمانشاه مانند بسیاری از استان‌های دیگر مشکل تامین آب مورد نیاز صنایع وجو ندارد، یادآور شد: از نظر تامین برق برای صنایع پر مصرف هم محدودیتی نداریم و از توان ۱۶۰۰ مگاواتی تولید برق استان هم اکنون فقط ۸۰۰ مگاوات آن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: یکی دیگر از مزیت‌های مهم کرمانشاه وجود نیروی کار فراوان است و سرمایه‌گذارانی که این استان را انتخاب کنند به هیچ عنوان با کمبود نیروی کار مواجه نخواهند شد.

شکری سپس به زمینه‌های مختلفی که امکان سرمایه‌گذاری در آن‌ها در کرمانشاه وجود دارد اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین این بخش‌ها فعالیت‌های مرتبط با بخش معدن و ایجاد واحد‌های فرآوری مواد معدنی است.

وی با اشاره به ذخایر معدنی متنوع و غنی کرمانشاه، افزود: در کرمانشاه پتانسیل برداشت و فرآوری انواع سنگ‌های تزئینی، سنگ آهن، منیزیم و ... را داریم.

به گفته رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان، کرمانشاه یکی از غنی‌ترین ذخایر قیرطبیعی ایران را دارد و فرصتی قابل توجه برای سرمایه‌گذاران در زمینه فرآوری قیرطبیعی و ایجاد صنایع پایین دست آن است.

شکری با اشاره به وجود سه پتروشیمی مادر در استان و در دست احداث بودن چهارمین پتروشیمی، خاطرنشان کرد: یکی دیگر از فرصت‌های سرمایه‌گذاری کرمانشاه ایجاد صنایع پایین دست پتروشیمی است.

وی معتقد است، منطقه ویژه اقتصادی اسلام آبادغرب که چهارمین پتروشیمی استان در آنجا در دست اجرا می‌باشد می‌تواند به منطقه تخصصی صنایع پایین دست پتروشیمی تبدیل شود.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه وجود آب و هوای چهار فصل، خاک حاصلخیز و بارندگی مناسب را زمینه ساز اجرای طرح‌های کشاورزی و راه‌اندازی صنایع تبدیلی مرتبط با آن در کرمانشاه دانست و عنوان کرد: با توجه به همجواری با بازار عراق امکان صادرات این محصولات به خوبی فراهم است.

وی معتقد است، کرمانشاه در سایر حوزه‌های صنعتی، خدمات، گردشگری، فعالیت‌های تجاری و ... نیز فرصت‌های سرمایه‌گذاری متعددی دارد.

شکری از ملزوماتی که برای جذب سرمایه‌گذار در استان نیاز است هم یاد کرد و ادامه داد: مهمترین نکته تسهیل گری و کاهش سخت گیری از سوی مسئولین است.

وی همکاری مسئولین استان برای جذب سرمایه‌گذاران را ضروری دانست و تاکید کرد: باید همه زیرساخت‌های لازم برای حضور سرمایه‌گذاران فراهم شود و تسهیلات و مشوق‌هایی هم برای آن‌ها در نظر گرفت.

وی خواستار تسریع در زمینه صدور مجوز‌ها و کسب استعلامات از دستگاه‌های مختلف شد و اضافه کرد: معافیت‌های مالیاتی، در نظر گرفتن تخفیف برای تغییر کاربری اراضی، اختصاص تسهیلات کم بهره و ... از دیگر مواردی است که مسئولین استان برای جذب سرمایه‌گذار باید به آن توجه کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار