معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن، تجارت کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن، تجارت کرمانشاه گفت: بالا بودن هزینه‌های استخراج و بهره برداری از معادن و همچنین عدم توان مالی کافی بهره برداران جهت تهیه ماشین آلات مورد نیاز از مهمترین دلایل عدم فعالیت برخی معادن است.
کد خبر: ۱۰۲۳۸۳۹
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵ 22 January 2022

رسول اسکندری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه در خصوص وضعیت ۲۲۱ معدن موجود در استان کرمانشاه، اظهار کرد: از این تعداد ۱۷۸ معدن فعال و ۴۵ معدن راکد هستند.

وی با بیان اینکه ایران رتبه سوم ذخایر قیر طبیعی جهان را داراست، افزود: استان کرمانشاه حدود ٢ درصد ذخایر معدنی کشور را دارد و شهرستان گیلانغرب ٧۵ درصد ذخایر قیر طبیعی کشور را در خود جای داده که ذخایر آن حدود ٢ میلیون تن است.

معاون صنایع و معادن سازمان صمت اضافه کرد: متاسفانه بهره برداران توان مالی کافی جهت تهیه ماشین آلات مورد نیاز را ندارند به علاوه هزینه استخراج و بهره برداری از معادن بالاست که از مهمترین دلایل غیر فعال بودن برخی از معادن به شمار می‌روند.

وی با اشاره به غیر فعال بودن ٧ معدن قیر طبیعی در  گیلانغرب از مجموع ۲۷ معدن قیر طبیعی موجود در این شهرستان، تصریح کرد: میزان اشتغال معادن فعال این شهرستان ۳۰۰ نفر است.

اسکندری تاکید کرد: از ابتدای امسال تا کنون ۴ معدن با سرمایه گذاری بیش از ۱۴۰ میلیارد ریالی و با هدف اشتغالزایی ۵۰ نفری فعال شده است.

وی گفت: خوشبختانه امسال وصول حقوق دولتی معادن نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته با ۴ برابر رشد همراه بوده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار