رئیس اتحادیه تریکو و پوشاک کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
رئیس اتحادیه تریکو و پوشاک کرمانشاه گفت: متاسفانه اجاره بهای املاک تجاری به علت بالا رفتن ارزش ملک با افزایش چشمگیری همراه بوده است.
کد خبر: ۱۰۲۴۱۴۵
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴ 23 January 2022

حسین بیات در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه در خصوص دریافت تسهیلاتِ واحد‌های صنفی پوشاک، اظهار کرد: تا کنون تسهیلاتی به فروشندگان پوشاک پرداخت نشده، در دوران شیوع بیماری کرونا نیز ۶ میلیون تومان تسهیلات ارائه شد که هیچ یک از واحد‌های صنفی پوشاک آن را دریافت نکردند.

وی با اشاره به اینکه این مبلغ کمکی به تامین خسارت وارد شده به صنف پوشاک نمی‌کند، خاطر نشان کرد: این میزان با اجاره بهای ١٠ روز برخی از واحد‌های صنفی برابری می‌کند و عملا تاثیری بر کاهش میزان خسارت ناشی از کرونا نخواهد گذاشت.

رئیس اتحادیه تریکو و پوشاک کرمانشاه در خصوص بیمه صنف پوشاک، اضافه کرد: هزینه بیمه در صنف تولید ارزان‌تر است، اما در صنف توزیع هزینه بیمه کارگری و خویش فرما برابر است.

بیات در ادامه با اشاره به فعالیت حدود ٣ هزار واحد صنفی پوشاک، تصریح کرد: متاسفانه اجاره بها واحد‌های تجاری با افزایش چشمگیری همراه بوده.
دلیل این امر هم ارزش ملک‌های تجاری است که افزایش یافته و مالکین نیز اجاره بها را افزایش دادند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۵۰ درصد واحد‌های صنفی فروش پوشاک استیجاری هستند، یادآور شد: واحد‌های صنفی فروش تاناکورا نیز همچنان بلاتکلیف بوده و به فعالیت خود ادامه می‌دهند و هیچ کس تا به حال نتوانسته برای آن‌ها کاری انجام دهد.

رئیس اتحادیه تریکو و پوشاک با اشاره به اینکه فروشگاه‌های کالای خواب و لوازم ورزشی نیز زیر مجموعه اتحادیه هستند، بیان کرد: جمعا حدود ۳ هزار واحد صنفی پوشاک داریم که ۲ هزار و ۵۰۰ واحد دارای پروانه کسب هستند.

وی گفت: سالانه مجوز حداقل  ۱۰۰ تا ۱۵۰ واحد صنفی پوشاک لغو می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار