مدیر عامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه گفت: بارش سنگین برف طی هفته گذشته، ۷۰ میلیارد تومان به شبکه انتقال و توزیع برق استان خسارت زده است.
کد خبر: ۱۰۲۴۷۰۹
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۶ 26 January 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس، محمد مرادی مدیر عامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه امروز در جمع اصحاب رسانه، اظهار کرد: در بحران بارش برف اخیر بیش از ۲۱۹ روستا و پنج شهرستان (بیش از ۵۰ هزار مشترک) دچار قطعی برق شدند که با تلاش نیروهای شرکت توزیع برق استان در همان ساعات اولیه تمام شهرها برق‌دار شدند.

وی با بیان اینکه منطقه غرب استان و اورامانات دچار برف سنگین شده بودند، گفت: اولویت اولیه ما رفع خاموشی شهرها و مناطق حساس همچون بیمارستان‌ها، مراکز پمپاژ آب و موارد دیگر بود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه افزود: عمده‌ترین روستا‌هایی که دچار قطعی برق شده بودند در شهرستان‌های پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی، دالاهو، روانسر و بخش کوزران بودند که در بعضی از مناطق به علت صعب‌العبوری راه مسدود بود که به محض بازگشایی محور توسط راهداری، اکیپ‌ها اعزام می‌شد.

مرادی تصریح کرد: طی ۴۸ ساعت اولیه بیش از ۷۰ درصد روستاها برق‌دار شدند و برخی از روستاها هم به علت صعب‌العبوری تا باز شدن جاده‌ها با ژنراتور اضطراری برق‌دار شدند.

وی ادامه داد: در واقع از تمام نیروهای موجود و پیمانکاران محلی و حتی استان‌های همجوار کمک گرفتیم تا در کمترین زمان شبکه را برق‌دار کنیم.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه اضافه کرد: بیش از ۴۵ اکیپ عملیاتی و مدیریت بحران توزیع برق با استفاده از ۳۵ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین کار رفع خاموشی‌ها و اتصال شبکه برق را انجام دادند.

مرادی با اشاره به خسارت بی‌سابقه به شبکه انتقال و توزیع برق، عنوان کرد: با توجه به حجم خسارت وارد شده از قبیل شکستن تیرهای سیمانی و چوبی، سقوط ترانس و بریدگی سیم برآورد اولیه ما این است که به شبکه توزیع برق استان ۷۰ میلیارد تومان خسارت وارد شده است.

وی در پایان از برق‌دار شدند همه مناطقی که تحت تأثیر بارش برف با قطعی مواجه شده بودند، خبر داد و خاطرنشان کرد: وظیفه شرکت توزیع عرضه و تأمین برق مطمئن و پایدار برای هم‌استانی است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار