مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه خبر داد:
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: در دهه مبارک فجر عملیات آبرسانی ۱۲۲ روستا افتتاح و عملیات کلنگ زنی ۱۶۵ روستا با اعتباری بالغ بر ۱۸۰ میلیارد تومان انجام خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۲۴۷۸۵
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴ 26 January 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه نشست مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه، امروز ۶ بهمن ماه ۱۴٠٠ با حضور اصحاب رسانه برگزار شد در این جلسه علیرضا کاکاوند اظهار کرد: در حوزه آبرسانی شهری به لطف خدا و مشکل خاصی نداریم، بیشترین مشکل ما در حوزه آب روستایی است.

وی افزود: در سال جاری اعتبارات شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه، با جهش بی سابقه‌ای به یک هزار و ۳۷۶ میلیارد تومان رسید و در صدد این هستیم این اعتبار را تا یک هزار و۵٠٠ میلیارد تومان افزایش دهیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه تصریح کرد: تا امروز حدود ۸٠٠ میلیارد تومان اعتبارات تخصیص داده شده است و در حوزه آب روستایی خبر‌های خوبی در راه است، بسیاری از روستا‌ها را با تانکر آب رسانی می‌کنیم، سال گذشته یک دستگاه تانکر در اختیار داشتیم، امسال تعداد این تانکر‌ها به ۶ عدد رسیده، در تلاش هستیم ۴ عدد دیگر خریداری کنیم تا تعداد این تانکر‌ها به ۱۰ عدد برسد.

وی خاطرنشان کرد: در استان حدود ۴۶٠ روستا تک انشعابی هستند و در تلاش هستیم با کمک خیرین پروژه‌های آبرسانی این روستا‌ها را اجرا کنیم.

کاکاوند تشریح کرد: جهاد آب رسانی در وزارت نیرو تشکیل شده که از اهداف آن پای کار آوردن خیرین است، برای آبرسانی ۳۵٠ روستا با اعتبار ۳۴۰ میلیارد تومان با پیمانکار قرار دادی منعقد شده به زودی کلنگ زنی آن آغاز می‌شود و تا پایان سال ۶۲ روستا آب رسانی می‌شود.

وی ادامه داد: با همت و تلاش همکاران ما در دهه مبارک فجر عملیات آبرسانی ۱۲۲ روستا افتتاح و آبرسانی به ۱۶۵ روستا را کلنگ زنی می‌کنیم و این روستا‌ها تا پایان خرداد ماه ۱۴٠۱ بهره برداری خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه بیان کرد: خطوط دوم تصفیه خانه شهر کرمانشاه انتهای بهمن و یا اوایل اسفند سال جاری کلنگ زنی می‌شود.

وی گفت: تعدادی از تصفیه خانه‌های فاضلاب در استان نیمه کاره است، در صورت تامین ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار ۵ تصفیه خانه تا پایان سال افتتاح خواهد شد.

کاکاوند متذکر شد: شاخص بهره مندی در حوزه آب روستایی ۸٠ درصد بوده و با اجرای پروژه‌ها به حدود ۹٠ درصد خواهیم رسید.

وی در ادامه گفت: در حوزه آب رسانی شهری در شهرستان‌های جنوب غربی استان اسلام آباد، سرپل ذهاب مشکلی وجود ندارد، اما در حوزه اورامانات باید چاه حفر شود، همچنین در هرسین نیز کار‌های خط انتقال شبکه و مخزن ۳ هزار متری را آغاز کرده، در شهر کرمانشاه نیز به دلیل اینکه متولی بعضی از پروژه‌ها آب منطقه‌ای است و به دلایل مختلف تاکنون تکمیل نشده و میانگین پیشرفت پروژه‌ها ۶۵ درصد است و نگران این موضوع هستیم.


کاکاوند اظهار کرد: در شهر کرمانشاه باید ۳٠ حلقه چاه احداث شود و تا پایان امسال به ۷۰ حلقه چاه می‌رسیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار