رئیس اتحادیه قصابان کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
رئیس اتحادیه قصابان کرمانشاه گفت: در حال حاضر افزایش قیمت گوشت ناشی از خرید دام از میدان های استان توسط استان های همجوار و قاچاق آن از سوی برخی افراد است.
کد خبر: ۱۰۲۴۷۹۱
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷ 26 January 2022

حسن آمویی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه با اشاره به تلاش دستگاه‌های نظارتی برای کنترل قیمت گوشت، اظهار کرد: با توجه به اینکه به طور معمول در ماه‌های پایانی سال با کمبود دام مواجه هستیم علاوه بر آن از استان های همجوار به ویژه ایلامی‌ها دام را از میدان ما نه برای مصرف استان ایلام بلکه برای قاچاق از مرز می‌خرند که این امر منجر به گرانی گوشت در میدان دام کرمانشاه می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر علت افزایش قیمت‌ها قاچاق و صادرات غیر قانونی دام است و مسئولین بازرسی و سازمان جهاد و صمت در حال تلاش هستند و نکته حائز اهمیت این است که قصابان گوشت را بیش از نرخ مصوب می‌خرند اما به دلیل اینکه، حلقه آخر فروش گوشت هستند به نظر می‌رسد گوشت را گران‌تر عرضه می‌کنند.

رئیس اتحادیه قصابان ادامه داد: در حال حاضر قیمت مصوب گوشت قرمز گوساله با استخوان (مخلوط) ۱۳۰ هزار تومان و گوشت گوسفند ۱۳۵ هزار تومان است، اما قصابان هر کیلو گوشت را حدود ۱۵۰ هزار تومان از میدان خریداری می‌کنند.

وی بیان کرد: باید محدودیتی ایجاد شود که دام از استان و شهر کرمانشاه خارج نشود و برای کنترل بازار نیز باید منتظر تصمیم مسئولین باشیم که قطعا نتیجه تصمیم مسئولین تاثیر گذار است.

آمویی در پایان با بیان اینکه امید است نتیجه این تصمیمات مثبت شود، خاطر نشان کرد: از یک ماه پیش گوشت با قیمت حدودا هر کیلو ۱۵۰ هزار تومان از میدان خریداری می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار