استاندار کرمانشاه:
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه افزایش قیمت نان سنتی صحت ندارد؛ گفت: بار دیگر اعلام می‌شود یارانه نان سنتی مشمول تغییر قیمت نخواهد شد و با نانوایی‌های متخلف به شدت برخورد می‌شود.  
کد خبر: ۱۰۴۴۵۰۳
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۹ 14 May 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه؛ «بهمن امیری مقدم» که برای پیگیری و بررسی میدانی چگونگی وضعیت توزیع برخی کالا‌ها و دیدار با مردم در بازار حضور یافته بود؛ در گفت و گویی با خبرنگاران اظهار داشت: امروز از برخی نانوایی‌ها نیز بازدید کردیم و بر اساس تصمیمات شورای آرد و نان برخورد‌های تعزیراتی شدید، پلمپ، کسر و قطع سهمیه و تعلیق پروانه کسبی در انتظار متخلفان است.
 
وی عنوان کرد: با هرگونه تخلف گران‌فروشی یا تعطیلی خودسرانه نانوایی‌ها نیز برخورد می‌شود و بلافاصله سهمیه قطع شده در اختیار نانوایی‌های جدید و یا نانوایی‌های قانونمند قرار خواهد گرفت.
 
امیری مقدم استاندار کرمانشاه افزود: دولت اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها برای حمایت از دهک‌های پایین جامعه و جلوگیری از فساد و رانت با ساماندهی از ترجیحی آغاز کرده تا ضمن انجام جراحی اقتصادی بزرگ در مسیر اصلاح ساختار اقتصادی گامی مهم بردارد و بی شک همراهی مردم، اصناف و بازاریان مانند گذشته بسیار موثر است که جای تقدیر دارد.

وی تأکید کرد: سازمان‌های متولی باید به صورت مستمر بر توزیع کالا و پیشگیری از هر گونه کمبود یا افزایش قیمت نظارت دقیق داشته باشند تا از هرگونه افزایش قیمت بالاتر از قیمت مصوب جلوگیری شود.

امیری مقدم همراهی مردم با اجرای طرح عادلانه کردن یارانه‌ها را به منظور تحقق عدالت اجتماعی ستودنی و قابل تقدیر دانست و گفت: هدف اجرای این طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه به منظور حمایت از دهک‌های پایین، اصلاح ساختار اقتصادی و برقراری عدالت است و حتماً در سامانه معرفی شده به مشکلات مردم در خصوص قرار گرفتن در دهک‌ها یا اعتراض‌ها رسیدگی می‌شود تا در حق کسی اجحاف نشود.
 
مقام ارشد استان خاطر نشان ساخت: نظارت و بازرسی‌ها برای جلوگیری از گرانفروشی تشدید می‌شود و با توجه به ذخایر موجود انبار، مردم اطمینان کامل از تأمین کالا‌های اساسی داشته باشند و در این طرح یارانه‌ها حذف نمی‌شود و فقط تخصیص یارانه‌ها از روی کالا به مردم منتقل می‌شود و عدالت توزیع را برقرار می‌کند.

شایان ذکر است: کلیه افرادی که در این طرح به هر دلیل مشمول دریافت یارانه نشده‌اند، می‌توانند درخواست رسیدگی مجدد وضعیت خود را در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نشانی  http://hemayat.mcls.gov.ir ثبت نمایند. افرادی که پس از بررسی، درخواست‌هایشان مورد تأیید قرار گیرد، یارانه کمک معیشتی آن‌ها به‌طور کامل و از ابتدای اجرای طرح محاسبه و پرداخت خواهد شد.
 
همچنین افزایش قیمت سایر کالا‌ها بدون طی فرآیند قانونی ممنوع است و همچنانکه در اطلاعیه ستاد اجرای طرح تأکید شد سازمان‌های تعزیرات و حمایت تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان مکلف به رصد مستمر بازار و برخورد با هرگونه تخلف می‌باشند. هموطنان گرامی نیز در صورت مشاهده تخلف، مراتب را از طریق سامانه‌های ارتباطات مردمی (شماره‌های ۱۲۴ و ۱۳۵) به نهاد‌های مذکور اطلاع دهند.

معاونین اقتصادی و توسعه مدیریت استاندار، فرماندار کرمانشاه، مدیران کل دفتر امور اقتصادی استانداری، صمت، جهاد کشاورزی و تعزیرات، گروه‌های بازرسی و نظارت بر بازار و نمایندگان اتاق اصناف استاندار را همراهی کردند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار