معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به کاهش قیمت مرغ در بازار گفت: افزایش قیمت گوشت تخلف است و عرضه کنندگان با بیش از قیمت مصوب جریمه و پلمپ خواهند شد.
کد خبر: ۱۰۴۵۱۸۶
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۸ 17 May 2022

محمدرضا عباسی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: افزایش قیمت گوشت قرمز در یک برهه زمانی کوتاه یک الی دو روزه و خارج از قیمت مصوب و به صورت دلالی بوده است که با آن برخورد کردیم از امروز قیمت گوشت با نرخ قبلی در بازار عرضه می شود
که شامل هر کیلو گوشت گوسفندی ۱۶۵ هزار تومان و هر کیلو گوشت گوساله ۱۵۰ هزار تومان است که تمامی قصابی ها موظف به ارائه با همی نرخ مصوب هستند در غیر این صورت جریمه خواهند شد.

وی با بیان اینکه گوشت گوساله با استخوان هر کیلو ۱۵۰ هزار تومان و نرمه ۱۸۰ هزار تومان است، افزود: قیمت مرغ نیز با کاهش ۲۰ هزار تومانی معادل هر کیلوگرم ۴۱ هزار تومان در بازار عرضه شد.

معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی ادامه داد: با توجه به اینکه  تولید کنندگان مرغ از قبل نهاده های دامی گرفتند و تقاضا کاهش یافته با کاهش قیمت رو به رو بوده است  افزایش قیمت نهاده های دامی از ۲ الی ۳ روز گذشته انجام گرفته است.

وی با تاکید بر لزوم حفظ آرامش از سوی مردم تا تعدیل قیمت ها در بازار، تصریح کرد: باید توجه داشت قیمت مرغ هم نباید خیلی کاهش یابد چون به ضرر تولید کننده است چرا که افزایش نهاده ها مثل سویا و ذرت و جو هزینه های مرغداران را افزایش داده است.

وی در ادامه یادآور شد: در ابتدای طرح مرغ و گوشت منجمد به بازار تزریق کردیم تا مردم در مضیغه قرار نگیرند و قیمت ها به آرامی متعادل شود، امروز قیمت مرغ از ۵۹ هزار تومان به ۴۱ هزار تومان کاهش یافت که ناشی از عرضه و تقاضای بازار است اما بستگی به فصل و زمان دارد.

عباسی تاکید کرد: با اعزام بازرسان به میدان دام گوشت زنده گوسفندی را از ۱۰۰ هزار تومان به ۷۵ هزار تومان و گوشت زنده گوساله را از ۹۵ هزار تومان به ۷۰ هزار تومان تغییر دادیم و قیمت ها مصوب است، اکنون هم جلسه ای برگزار و به عرضه کنندگان گوشت اعلام کردیم از فردا عرضه گوشت بیش از قیمت مصوب با جریمه و بر اساس تقاضای‌ دادستان امکان پلمب واحد صنفی نیز وجود دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار