مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه گفت: اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها به نفع عموم مردم کشور خواهد بود.
کد خبر: ۱۰۴۵۲۳۵
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴ 17 May 2022

امیر حمزه حیدریان در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: موضوعی که امروز در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفته بحث اصلاح یارانه بخشی از کالاهای اساسی است که به آن ها ارز ترجیحی یا ارز ۴۲۰۰ تومانی تعلق می گیرد، به جهت افزایش قیمت تعدادی از کالاها که به شکل جهانی ایجاد شده و تفاوت فاحش بین قیمت جهانی و قیمتی که در داخل کشور ما وجود دارد، موجب شده عده ای از این قضیه سواستفاده و اقدام به قاچاق این کالاها خصوصا آرد کنند که بر اساس آمار اعلام شده از سوی دولت در سال گذشته قریب به ۳۰ هزار میلیارد تومان یارانه به آرد و گندم بخش صنعتی اختصاص یافته که رقم چشمگیری است.

وی افزود: همین موضوع باعث شده علاوه بر مواجهه دولت با کسری بودجه به بخش تولید آسیب وارد شود، بنابراین دولت ناگزیر است اصلاحات اقتصادی را در این بخش انجام دهد، کاری که باید در سنوات گذشته انجام می شد و اکثر اقتصاددانان و سیاستمداران دولتی با آن اتفاق نظر دارند و برای اصلاح قیمت ها ناگزیر به عبور از محله جراحی اقتصادی هستیم تا مفسده و فسادی که در قاچاق این محصولات در مرزها وجود دارد، از بین برود و هم عادلانه ترین توزیع یارانه را در بین اقشار مخصوصا دهک های پایین جامعه داشته باشیم.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه با بیان اینکه رئیس جمهور هم بارها در رسانه ها اعلام کرده که قیمت نان سنتی، دارو و تعدادی از کالاها قطعا تغییر پیدا نخواهد کرد، یادآور شد: این بخش فقط شامل اصلاح ساختار کالاهایی مانند روغن، لبنیات تخم مرغ و مرغ و.. است که به نوعی دولت تامین مالی می کند و برای جبران حذف یارانه به حساب دهک های مختلف واگذار می شود.

وی گفت: همه همسو و هم راستا کمک می کنیم دولت سیزدهم این جراحی اقتصادی را که نتایج آن اصلاح فرایند توزیع یارانه ها و تأمین منابع مالی آن است با وضعیت مناسب و با بهترین شیوه به نتیجه برساند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار