مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کرمانشاه گفت: با توجه به تغییرات ایجاد شده در بسترهای ارتباطی و فعالیت روابط عمومی ها باید در گام نخست در جهت تقویت ساختار منابع انسانی خویش گام بردارند.
کد خبر: ۱۰۴۵۳۲۰
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۴ 17 May 2022

وحید خسروی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه ضمن تبریک روز ارتباطات و روابط عمومی اظهار کرد: روابط عمومی مجموعه وظایف مدیریتی است که در حوزه اطلاع رسانی و ارتباطات درون و برون سازمانی تعریف شده، به دلیل گستردگی حیطه وظایف حوزه روابط عمومی، طبعا برای انجام آن نیازمند ابزار، امکانات و منابعی است.

وی افزود: در وهله اول چالش اصلی حوزه روابط عمومی با توجه به تغییرات صورت گرفته در عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات و لزوم بهره گیری از ابزار های نوین اطلاع رسانی در گام نخست منابع انسانی خبره و متخصص است که در واقع ساختار روابط عمومی را تقویت کند و بتواند نقش آفرینی مطلوبی را در عرصه مدیریت افکار عمومی، پاسخگویی به مردم، درک و دریافت انتظارات مخاطبان در درون و بیرون سازمان و ایجاد یک نظام اطلاع رسانی پویا و توانمند داشته باشد.

مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کرمانشاه ادامه داد: بر این اساس یکی از اولویت های اصلی روابط عمومی تامین امکانات، منابع و ابزارهایی است که نیاز ویژه روابط عمومی ها است، روابط عمومی ها امروز به دلیل تغییرات ایجاد شده، در عرصه دیگری وارد شدند تا شیوه ارتباط با مخاطب بر اساس ذائقه، سلیقه و انتظاراتی که مخاطبین امروز دارند، انجام شود، به همین دلیل روابط عمومی ها در بازه های زمانی مختلف باید ساختار منابع انسانی را در گام نخست تقویت کنند.

وی با بیان اینکه امروز یکی از حلقه های مفقوده و یکی از خلا ها در روابط عمومی ها وجود کارشناس حرفه ای ارتباط با حوزه فضای مجازی است، تصریح کرد: این بخشی است که به حوزه وظایف روابط عمومی اضافه شده و کارشناس حوزه فضای مجازی می تواند عملا ارتباط با مخاطب را تسهیل و نظارت بیشتری بر فضای مجازی داشته باشد همچنین بر تولید محتوا نیاز سنجی انجام دهد چرا که بر این باور و اعتقاد هستیم که روابط عمومی چیزی جز هنر مردم داری که در گام اول منجر به تقویت امید آفرینی، اعتماد زایی و همکاری و جلب مشارکت مردم در انجام امور است، نخواهد بود.

خسروی تاکید کرد: تنظیم یک ساختار نظام مند برای انتخاب مدیران روابط عمومی در دستگاه های اجرایی، مبتنی بر خبرگی، تخصص، دانش و مهارت می تواند به ارتقا سطح جایگاه روابط عمومی ها و تقویت شیوه تعامل آن ها با رسانه ها کمک کند چرا که حضور نیروهای کارشناس، متخصص و مسلط می تواند با دارا بودن تسلط بر مبانی تئوریک مهارت های چندگانه را داشته باشد.

وی در پایان یادآور شد: روابط عمومی چیزی فراتر از یک مهارت و تخصص است و حتما نیازمند حضور در کار میدانی، تجربی، تخصصی و دانشی است و مجموعه این عوامل می تواند فرایندهای کاری را بهبود و تسریع ببخشد تا روابط عمومی ها بتوانند در انجام وظایف شان موفق و سربلند باشند که این موفقیت بیش از پیش مرهون همکاری و تعامل اصحاب رسانه است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* captcha:
آخرین اخبار