مدیرکل فرودگاه بین‌المللی شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه گفت: با وجود گرد و غبار در آسمان استان، هم اکنون طبق برنامه هفتگی پرواز از فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه به دیگر مقاصد در جریان است.
کد خبر: ۱۰۴۵۴۷۸
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳ 18 May 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «مجتبی بیاتی»  افزود: ریزگرد‌ها و گرد و غبار ناشی از آن در ۲ روز گذشته منجر به مختل شدن پرواز‌های فرودگاه کرمانشاه شد و در برخی از ساعت‌ها پرواز‌های این فرودگاه را نیز کنسل کرد.

وی با بیان اینکه امروز تا این لحظه هیچ پروازی از فرودگاه شهید اشرافی اصفهانی کرمانشاه کنسل نشده است، گفت: در ۲ روز گذشته، به دلیل گرد و غبار پرواز‌هایی از کرمانشاه به مقصد تهران و شیراز کنسل شد.

بیاتی اظهار داشت: اکنون ۹ شرکت هواپیمایی ایران ایر، آسمان، کیش ایر، آتا، زاگرس، کاسپین، قشم ایر، ایران ایرتور و شرکت پارس ایر از فرودگاه کرمانشاه فعالیت می‌کنند و پرواز‌های فرودگاه کرمانشاه به مقاصد تهران، مشهد مقدس، شیراز، عسلویه، کیش، قشم، بندرعباس، شیراز، ساری، تبریز و بالعکس انجام می‌شود.

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه افزود: این فرودگاه هم‌اکنون با بهره گیری از پیشرفته‌ترین تجهیزات ناوبری و دارا بودن سیستم ils (آی ال اس) به صورت ۲۴ ساعته آماده سرویس رسانی است، در بخش ایمنی و آتش نشانی نیز فرودگاه کرمانشاه به روزترین تجهیزات دنیا را در اختیار دارد.

به گزارش ایرنا، فرودگاه کرمانشاه به عنوان فرودگاه «هاب» و بیس فرودگاه‌های غرب کشور در سال ۱۳۵۰ در زمینی به مساحت ۲۰۰ هکتار و با ارتفاع یک هزار و ۳۲۲ متر از سطح دریا در فاصله ۹ کیلومتر از میدان اصلی شهر (میدان آزادی) در شمال شرقی شهر کرمانشاه احداث شد.

در سال ۱۳۷۴ با خرید قسمتی دیگر از اراضی مورد نیاز، مساحت فرودگاه به ۲۳۷ هکتار افزایش یافت و مطالعات لازم برای نیاز منطقه و لزوم افزایش و بهبود عوامل پروازی برای استفاده از هواپیما‌های بدنه متوسط تا ایرباس از قبیل تأسیسات جانبی، ساختمان آتش نشانی و ایمنی زمینی، مدیریت اداری، پایانه مسافربری، پاویون، ساختمان امور فنی، سپاه، پلیس و تعدادی خانه‌های سازمانی توسعه و تکمیل شده است.

فرودگاه کرمانشاه قبل از انقلاب تنها دارای یک پایانه کوچک مسافری بدون تفکیک پرواز‌های ورودی و خروجی بود.

گرد و خاک روز سه شنبه مدارس و ادارات استان کرمانشاه را تعطیل کرد و امروز چهارشنبه نیز با وجود کاسته شدن از میزان غلظت آن بازهم مدارس برای دومین روز متوالی تعطیل شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار